fms easyglider

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door lexhw, 4 okt 2005.

1. lexhw

lexhw

Lid geworden:
    7 aug 2005
    Al een tijdje oefen ik op fms met de easyglider zoals je die kan downloaden op de multiplex site. Inmiddels heb ik ook 1x in het echt dit model even mogen besturen en wat me opvalt zijn de grote verschillen.

Wanneer ik op de simulator een bocht inzet met de rolroeren en de stick loslaat vliegt het vliegtuig vanzelf weer rechtuit, in het echt is tegensturen nodig om het vliegtuig weer rechtuit te laten vliegen. Ook zijn de uitslagen van de hendeltjes op de zender op de simulator veel groter dan live vliegen.

Hoe kan het dat de simulatie zo afwijkt van het echt vliegen ?
    Is er iets mis met het CG van mijn easygilder, kloppen de vliegeigenschappen binnen FMS niet of is er iets anders aan de hand ??

2. FMS is geen heel erg realistische sim. hij is dan ook gratis :D

Goede sims zijn duur €200 +

3. Noah

Noah

Lid geworden:
    8 aug 2005
    Ik heb Aerofly Pro Deluxe.. maar als je daar met een boeing je vleugels (met motors) er af stoot dan hoor je de turbine motors nog draaien op de romp :SS:SS dus ook die duurdere zijn niet heel erg realistisch hoor :p

4. sanka

sanka

Lid geworden:
    22 aug 2005
    Persoonlijk gebruik is fms alleen om gevoel te krijgen voor mijn zender.

Ik probeer mijn reacties goed te krijgen, vooral met van me af en naar me toe om te schakelen. En zo ook de vliegrichtingen. Liever een sim de gond in boren als een echte kist...

De landingen zijn ook niet al te reeel, af en toe verwacht ik een crash, maar kan ik gewoon doorvliegen?

Maar ja, het is een bruikbare tool..

5. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Ook hoor de motoren niet meer als ze eraf zijn hoor! heb ook afpd en bij mij hoor je ze soms als de vleugels een keer langs komen tijdens de val naar bene.

Deel Deze Pagina