FMS met een vreemd uiterlijk

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Rolver, 8 jul 2011.

1. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo,

Op mijn XP pc heb ik de volgende sims ge-installeerd: Phoenix, RC Desktop, Helisim en FMS. Phoenix werkt met mijn DX6i als een zonnetje, perfect. Voor de andere sims heb ik een USB adapter set in huis gehaald. Ik denk dat ik RC Desktop en Helisim netjes aan het werk krijg (nu vliegen de vliegtuigen nog spontaan met volgas weg).
    FMS krijg ik na diverse herinstallaties niet naar behoren geinstalleerd. Met of zonder DX6i ziet het plaatje er uit als op onderstaande foto. Op laptop werkt hetzelfde programma in zoverre dat de omgeving te herkennen is.
    Mijn grafische kaart is een nVidia GeForce 8400GS, maar daar kan het niet aan liggen omdat de andere sims het wel doen.
    Dit krijg ik te zien na het opstarten. :(
    Wie kan mij enigzins de goede koers aangeven?? Met de instellingen heb ik vrijwel alles al geprobeerd.

Groet Rolver

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Thieu

Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    6 jan 2008
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Waarom nog FMS

Waarom zou je FMS nog gebruiken als je er al 3 hebt draaien?
    Of het installeren van een flightsimulator moet je hobby zijn :)

Op mijn PC werkt FMS ook niet goed. RC Deskpilot en EasyFly wel.
    Da's voor mij genoeg. Het gaat er mij om dat ik thuis achter de PC wat kan blijven oefenen.

3. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Je hebt phoenix. Done.

4. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Heb je wel FMS eerst verwijderd daarna reinstall ?
    ik ben het overigs eens met de heren boven mij phoenix is eigenlijk alles in een en kwa IQ gezien de beste !

5. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ik ben het ook met de heren hierboven eens :razz:...........................
    Was het niet dat er modellen in FMS zitten die niet in Phoenix zitten en die ik graag zou willen hebben.
    Ook aangezien ik pas geleden met deze mooie hobby begonnen ben en al aardig wat pecunias de grond in heb geboord. :sad: En ja , ik ben lid van een club geworden (op 70 km afstand). Voordat we over die 70 km afstand een discussie krijgen :cool: : ik woon in Denemarken en daar liggen de vliegclubs wat dunner gezaaid en verder uit elkaar dan in NL.

Mijn vraag was dus niet waarom ik naast Phoenix andere sims heb, maar of iemand mij zou kunnen helpen.
    Waarvoor bij voorbaat mijn grote dank.

Groet Rolver (misschien was hij niet duidelijk genoeg)

6. Ozon-03

Ozon-03

Lid geworden:
    22 apr 2010
    Heb hier ook een GeForce 8400 en een gelijkwaardig beeld.
    In FMS, het menu Graphics / Grafische kaart opzoeken en de optie Texture uitschakelen was bij mij de oplossing.

7. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo Ozon,
    Bedankt voor de tip, helaas heb ik nu hetzelfde beeld maar dan met groene vlakken erin. :( Heb ook nog wat met de andere instellingen zitten stoeien maar dat geeft verder geen verbeteringen.
    Wat ik niet goed begrijp is dat iedereen nogal lovend doet dat dit programma weinig vergt van de grafische kaart. Terwijl het er op begint te lijken dat dit de boosdoener zou kunnen zijn.

Groet Rolver

8. Thieu

Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    6 jan 2008
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Eigenlijk gaat het dus niet om FMS, maar om die specifieke modellen. Kun je die dan niet bij krijgen of kopen in Phoenix? (of in een andere wel werkende simulator)?

Ik heb FMS best vaak en lang gebruikt, maar ik heb het idee dat er qua vlieggedrag maar twee of drie basismodellen in zitten die voor alle modellen gebruikt worden. Je hebt dan toch niet het vlieggedrag van jouw specifieke model.

9. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011

Hoi Thieu,
    Zover ik weet niet. Phoenix geeft gratis updates als je het programma hebt gekocht, maar het aanbod van vliegtuigen is wat beperkter. Het gevoel per vliegtuig is totaal anders, wat dat betreft is het een perfekte simulator.

Het gaat er mij ook om dat als alle sims op mijn pc werken en de beste freeware simulator bij mij niet en bij vrijwel de rest van de sim collega's wel dat heb ik zoiets van: dan moet het bij mij ook kunnen. Ik krijg alleen niet de nagels erachter waar de clou zit

Groet Rolver

10. voskoo

voskoo Guest

Rolver,

Waarom gebruik je geen Real Flight? Ik heb ook de verschillende RC-software geprobeerd maar die is mijn inziens toch echt de mooiste! De vliegeigenschappen van de verschillende toestellen zijn echt significant anders. Ik ben begonnen met buiten vliegen met een Cessna 182 en heb nu een EDGE 540. Serieuze verschillen, en die zelfde verschillen waren in Real Flight ook merkbaar, fantastisch!

Als je naar google gaat en "real flight 4.5 torrent" intoetst, dan krijg je genoeg hits om hem te downloaden (4GB).

FMS heb ik trouwens ook gehad en gedraaid, ook met de door jou beschreven problemen. Vliegen in een cartoon vind ik niets, maar vliegen in een echte foto is veel realistischer. Uiteraard heb ik FMS van m'n pc gehaald...

Grtn Robert

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2011
  11. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Omdat ik Phoenix heb en daar zeer tevreden mee ben.
    Alleen sommige modellen die ik heb zijn niet in Phoenix en wel in FMS, vandaar.

Groet Rolver

12. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Het ligt toch echt aan je grafische kaart, of de instellingen ervan. FMS werkt op andere PC's prima.

Misschien dat je hier wat aan hebt, een topic waar meer mensen, ook mensen met de kaart die jij hebt, exact hetzelfde probleem hebben:

FMS NVidia compatability - RC Groups

13. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    [mod]Aangezien we hier geen illegale handelingen willen supporten wil ik je verzoeken dit hier niet te plaatsen. Ik weet dat het geen directe link is maar dit soort dingen willen we hier in ieder geval niet hebben. Ook de schijn willen we niet tegen krijgen.[/mod]

14. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Bedankt voor je reactie. Ik heb er verder weinig aan omdat het een constatering is en geen oplossing :(
    Ik denk dat ik FMS de-installeer, zonde van het snoertje wat ik gekocht heb.

Groet, Rolver

15. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Je hebt er in zoverre wat aan, dat je weet in welke richting je het moet zoeken.. heb je al de laatste drivers van je videokaart geinstalleerd? Het probleem zit 'm in de textures en mogelijk de compressie ervan, je kunt eens wat in DirectX gaan rondneuzen of je die opties aan of uit kunt zetten.

16. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011

Laatste versie van DirectX ge-installeerd, laatste drivers voor de kaart.
    Volgens mij ligt het aan de nVidia kaart, er zijn zeer veel mensen met hetzelfde probleem.

Groet Rolver

17. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Nou ja, het is een combinatie van factoren, maar je kunt dus wat experimenteren met de instellingen van DirectX icm. textures.

18. jannypan

jannypan Guest

Op mijn PC werkt FMS ook niet goed. RC Deskpilot en EasyFly wel.

19. baulig

baulig

Lid geworden:
    30 nov 2008
    @ Rolver.
    Het gratis simulatieprogramma FMS heb ik na wat puzzelen draaiend gekregen op een oude pentium. Heb je al op het forum van FMS gekeken.? Missch vind je daar het juist antwoord.
    Daar heb ik de info gevonden.FMS Forum • Index page
    Zelf krijg ik helaas de RC Deskpilot niet aan de praat.. Deze zou toch net iets mooier zijn. Zucht..

gr sjoerd

Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  20. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo Sjoerd,

Het schijnt dus aan mijn pc te liggen , als die te modern is wil het niet.
    Ik heb 2 pc's waar FMS niet op wil draaien, schijnt ook iets met nVidia grafische kaarten te doen hebben Ik bekijk je link nogeens maar heb RC Desktop ge-installeerd. Dat ziet er veel mooier uit, maar krijg het ook nog niet goed werkend. Zie ook mijn draadje hier: [100724] nieuwe-gratis-sim-r-c-desk-pilot-16

Hopelijk komt hier nog reactie op.

Groet Rolver

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina