Een oneway zegt het al, dat is een lager die in 1 draairichting als een lager werkt en in de andere richting zich vast grijpt aan de as, dit soort diffs zitten alleen gekoppeld aan de voorwiel aandrijving.
Je kunt met het formaat banden maar ook met de overbrenging naar voren spelen voor de juiste wegligging. De truuk is om ervoor te zorgen dat je voorwielen iets sneller draaien dan de aandrijving, zo komen de oneway lagers in een vrijloop en zal de voorkant nooit energie wegtrekken als je rechtdoor rijdt en heb je dus maximale snelheid.
Op het moment dat in de bocht de voorwielen of de achterwielen gaan glijden zal de aandrijving sneller draaien dan de voorwielen en zal zo 4wd in werking treden om de auto makkelijk door de bocht te trekken.
Dat banden aan 1 kant sneller slijten dan aan de andere kant is normaal. Op ieder circuit zijn er wel van die snelle lange bochten en op een circuit draai je altijd meer bochten 1 kant op dan de andere kant op.
Hier moet je rekening mee houden om na iedere rit de banden L/R te wisselen. Tijdens lange finales willen ze aan de snel slijtende kant wel eens een grotere band plaatsen of aan de minst slijtende kant een smalere band om het verloop tijdens de finale minimaal te houden.
Dat een normale differentieel hier last van kan hebben is waar maar op een circuit maak je meer stuurbewegingen dan dat je rechtuit rijdt en juist in de bochten staat een differentieel het meeste te werken. Dat stukkie werking op de rechte lijnen is pinuts voor een diff.