Fokker G1

Dag Heren,

Heeft iemand van jullie een tekening van een Fokker G1 liggen.
Op internet is er heel weinig over te vinden.

Groeten

3 zijden aanzicht nemen en gaan .

en anders via het aviodrome informeren . hoezo was de s12 niet wat ?

Hier is iemand van plan om hem 1:1 te bouwen, en hij heeft al het nodige werk gedaan, misschien heb je er wat aan:
INLEIDING
Ik heb het ide dat er best wel het een en ander is te vinden op internet.
Als ik me goed herinner staat er een mock-up in het Luchtmachtmuseum op Soesterberg.

Laatst bewerkt:
Misschien aan die bouwers eens netjes vragen, of anders proberen om Yke Rusticus te bereiken, als ik mij niet vergis komen daar de tekeningen vandaan.

ike rustikus verkoopt tekeningen en onderdelen dacht ik van oa van de G-1
J.weel hier op het forum kan misschien geven indien gewenst.

Deze zijn uitgeprint op a2 formaat ziet er goed uit :D

Rest van de tekeningen en andere spul wat ik nodig heb ook al gevonden danku

Deze zijn uitgeprint op a2 formaat ziet er goed uit :D

Rest van de tekeningen en andere spul wat ik nodig heb ook al gevonden danku

Hallo heren,
Ik ben nieuw hier op het forum en ook van plan een G1 te bouwen. Echter geen vliegend model maar met compleet interieur en motoren etc.
Mijn naam is Pim de Jonge, en heb vroeger veel plastic modelbouw gedaan en wil nu eens een scratch build proberen. Mijn laatste bouw was totaal iets anders want naast Fokker vliegtuigen vind ik oude rallywagens ook zeer interessant. Vandaar dat ik een replica van een Lancia Stratos gebouwd heb.
http://www.stratossupersite.com/forum/showthread.php?t=7757&highlight=snow

Deze is nu al een paar jaar klaar en ik zoek iets nieuws om te bouwen. Ik weet niet zeker of dit het goede forum is om te vragen maar ik probeer het gewoon.
Ik heb gekeken of de bovenstaande tekeningen nog te koop waren bij de Nederlandse Modelbouwers Vereniging, maar ze worden niet meer in hun lijst genoemd. Heeft iemand nog de laatste van de zes tekeningen om het setje compleet te maken?

Ik had ook geprobeerd een PB naar Aarie te sturen maar dat is op een of andere manier mislukt.

Alvast bedankt voor jullie hulp en met vriendelijke groet,

Pim

zie popst 7 , daar staan er 5 van de 6 , kwam ze ooit is tegen op het web

Hoi Bart,

Had ik al gezien, maar was benieuwd of iemand het setje compleet zou kunnen maken met de zesde tekening van de heer J Broos.

Kreeg vandaag het naslagwerk over de Fokker G1 binnen, een echte aanrader: "De Fokker G1, jachtkruiser deel 1". ISBN 978-90-8616-110-2. Super veel detail fotos en tekeningen ( ook van de hand van de heer Broos ).

Laatst bewerkt door een moderator:
Back