Ik heb net een digitale fotocamera geleend, en nu wil ik mijn modellen eens digitaliseren Ik heb al eens foto's zelf gemaakt, maar die zijn over het algemeen toch mislukt(flits, donker). Nu is mijn vraag hoe kun je het beste je modellen fotograferen? Wat staat mooi? Wat is de mooiste invalshoek? Ik weet dat je daglicht hebt om foto's te maken, dat ben ik al achtergekomen. En de achtergrond is ook belangrijk. Wat is de mooiste achtergrond? Tja veel vragen, maar ik ben een leek in foto's maken. Gelukkig is het digitaal, en kun je de mislukte foto's verwijderen, maar uiteindelijk wil ik toch met een filmrolletje aan de gang, en dan een soort fotoboek van maken. Vincent
Mijn ervaring voor mooie foto’s Mijn ervaring voor mooie foto’s Veel dag licht het liefst zonnig. De achtergrond wat je eigen voor keur heeft. Let wel bij het bepalen van de achtergrond op het model vooral de kleuren. Wil je de foto bewerken neem dan een kleur die niet op je model zit. Let dan wel op eventuele ramen dus de kleur moet niet afstekend zijn anders heb je daar weer een probleem. Gebruik een statief als je die heb anders creëer een vast punt. Als er een zelf ontspanner op zit gebruik deze dan. Schiet veel foto’s met digitaal maakt dat niets uit even over pompen klaar, het maakt voor de kosten niets uit. Veel succes Gert Jan
Met die digitale camera's wordt in mijn ervaring altijd overflitst. Eenvoudig wat tegen te doen: Wit (evt dubbelgevouwen) papiertje voor flitser houden. Krijg je binenn of s'avonds betere foto's.
kijk eens op www.hmbc.nl voor ideeen voor achter grond en camera positie zorg voor voldoende licht bv een bouwlamp direct of indirect op het model gericht, want flitsen moet je zo min mogelijk doen ivm verkleuring
Ik maak het liefst zo veel mogelijk foto's van verschillende standpunten, liefst geen kunstlicht gebruiken, niet digitaal inzoomen, niet flitsen en eigenlijk het liefst buiten. Verder vind ik het wel cool staan om als achtergrond gewoon je model in het water te gebruiken, bijvoorbeeld in het vijvertje waar je altijd vaart en dan nog het liefst in kikker perspectief. grtz Casper