Hallo, Voor meer foto's kijk op: http://www.modelhobby.org/My_Homepage_Files/Page6.html Helaas hebben we 2x een flinke bui gehad, maar toch...het is gelukt! Erg bizar om te zien trouwens dat de wedstrijdjongens het met dit weer toch voorelkaar kregen om gewoon door te stijgen tot 150 meter...en langer dan een kwartier in de lucht te blijven. Iedereen nogmaals bedankt voor het komen, vliegen en het weer trotseren!
Hummel, het leuk om iedereen daar zo bezig te zien. Dat beetje regen was toch niet erg, juist een beetje groepsvorming! Bedankt voor het organiseren en de koffie met versnapering! Zeer zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft, ik zal dan wel zorgen dat ik iets te vliegen meeneem. Hans N.
Hoi hoi, Mooie foto's, echter ik mis het verhaal van één foto... (model in de boom 8O )??? Erg orgineel frequentiebord :wink: . Gr.A.
Dat later nog tegrazen genomen werd door de heer brilman Het was een leuke dag Ondanks het weer toch erg gezellig. Filmpje is onderweg
Inderdaad, na het zien van die 'wedstrijdjongens' (mn. het gooien en vliegen dan hè :wink: ) past slechts nederigheid . . . Resultaat van deze dag is wat mij betreft dat ik de boel snel weer ga repareren, en dan, als het iets minder hard waait, en de ontvangst wat beter is :evil: , het lekker weer ga proberen. Theo en Hummel, bedankt! Volgend jaar weer? :roll: Eerder? jan.
Filmpjes: Iets kleiner, 7MB http://tadango.bakellende.nl/DLG_dag_2005-LQ.wmv Iets groter : 13.7MB http://tadango.bakellende.nl/DLG_dag_2005-HQ.wmv
Oke dan ik kan weer op internet en zal even mijn verslag doen van de dag. Zowaar scheen de zon in het noorden bij vertrek richting Hattum. Tadango opgehaald en even ten zuiden van Assen zagen we voor het laatst wat zon. Vanaf dat moment was het gewoon slecht weer. Bij dit weertype denk ik geeneens aan vliegen, laat staan DLGvliegen!! De ruitenwissers moesten regelmatig aan.Vol goede moed lekker doorkachelen en hopen op het beste. Bij Staphorst zag ik een buizerd draaien. Dit gaf hoop. 11:20 ter plekke gelijk met medeorganisator Hans. Eerste deelnemers ter plekke waren Frans en Hans. Ja er werd heel wat "geANST" die dag want later kwam ook nog Hans N. erbij. :lol: Frans wist te vertellen dat hij ook onderweg zon had gehad dus konden wij concluderen dat 30% regen gelijk staat aan Zwolle en omstreken. Zo rond 12:30 gingen de eerste modellen de lucht in. Arjan bleef als eerste even hangen met zijn Turbo. Wij (beginners) vonden dat al heel wat. Onder het genot van koffie en koek werden elkaars modellen bekeken en vooral hoe en hoe hoog er gegooid werd. Enkele boompjes stonden wel zodanig dat je er goed rekening mee moest houden. Zoals op de foto's is te zien kon niet iedereen ze ontwijken. Met wat klauterwerk wat in het verleden afgekeken is van ene Aaalie was het model weer snel en zonder schade bij de piloot. Zelf had ik redelijke schade doordat ik na de worp ten val kwam. Je verliest het model een paar seconden uit het oog en het is gebeurd. Er werd wel geroepen "Achter je!" maar het was al te laat. Model stond rechtop in de hei. Schade viel mee en met twee spalkjes van koffielepeltjes kon er toch verdergevlogen worden. Twee beste buien hebben even wat roet in het eten gegooid maar verder was het weer wel vliegbaar. Voor mij een goede les, want zoals al eerder gezegd zou ik in het verleden dit weertype als niet vliegbaar beschouwen en dat blijkt niet het geval. Ook voor DLG's is windkracht 4 goed te doen. Na de middag kwamen Bas en Goswijn ter plekke. Alletwee met een Turbo. Wow.... ongelovelijk 8O . De werphoogte viel mij om eerlijk te zijn wel mee. Met wat oefening en een geschikt model is dat best te halen. Maar hoe die jongens dat toch flikken om in dit barre weer een bel te pakken. Knap hoor. En het was geen dom geluk hoor want we hebben ze het meerdere malen zien herhalen. Wij aardlingen lieten ons hierdoor niet uit het veld slaan en bleven braaf doorsmijten. Er zijn immers twee wegen naar succes. De eerste is talent en de tweede in trainen, trainen en nog eens trainen. Welnu dat eerste heb ik niet dus er zit niets ander op dan stug doortrainen. Die Turbo's waren toch de modellen die bleven hangen en dat zal niet alleen aan het model gelegen hebben maar een combinatie piloot en kist. Enfin, er zijn kontakten gelegd, ideeen uitgewisseld en door mijzelf nagedacht hoe nu verder. DLG en HLG is iets op zich en verdiend meer aandacht. Laten we de koppen vaker bij elkaar steken en deze tak van RCzweven wat meer bekendheid geven in Nederland. Modellen zijn in verhouding erg goedkoop tot de andere klasse's RC vliegen. Geen startlijnen, accus en helpers maar een kist met zender Over de opkomst deze dag hoor je mij echt niet klagen, maar ik wil meer en de basis is nog te klein daarvoor. Maar de aftrap is geweest, het balletje rolt en met jullie hulp kunnen we gaan zorgen dat die blijft rollen. In augustus komt de tweede DLG/HLG meeting. Hou het forum in de gaten en wees erbij! Om 16:15 sluitten we de dag af. Ik wil Hans bedanken voor alle inzet en natuurlijk alle deelnemers voor hun komst. Het is niet te geloven. Ik zit net in de auto en de zon breekt door :| Bij thuiskomst blijkt het in Annen de hele dag droog te zijn geweest. :cry: Savonds met wat spierpijn op de bank en een glimlach om de mond. Morgen direkt weer trainen Theo
Mijn schade valt ook mee. 1 servo gestript. De andere servo bleek na controle niets te mankeren. Wat blijkt nu.... door de regen is het balsa uitgezet en wouden de roeren maar 1 kant meer op Effe knutselen Romp valt erg mee, is een scheurtje maar met een stukje mat is dat zo weer verstevigd De schade aan de servo komt bij nader inzien door het landen. Ik stuur vol tegen zodat hij mooi vlak landt. Het kan dus voorkomen dat mijn rolroer vol naar beneden staat en dan hard op een struikje oid slaat. Dat vindt zo'n servo niet fijn.
Heren, Leuk verslag, leuke foto's. Is het misschien een idee om een apart HLG forum op www.modelbouwforum.nl te krijgen, zoals www.rcgroups.com dat ook heeft. Dan weet je meteen waar je moet zijn voor HLG info. Jammer dat ik er niet bij was, maar... augustus??? Dan moet ik inmiddels niet zo'n beginner meer zijn en is mijn Red Herring ook af zodat ik met twee toestellen mee kan doen.! Het is dan ook vast mooi weer 8) dus als jullie een voorstel-datum hebben... Groeten, Leon
JUIST en die DREMPEL wil ik nu precies weghebben!!!. Iedereen, met welk model dan ook hoort erbij. One big family. 8) Een HLG/DLG rubriek op dit forum? GRAAG!!!!
Naja, welke gek heeft nu mijn filmpjes gejat effe kijken EDIT: tja... dan krijg je dit : Dataverkeer opgebruikt Effe geduld dus Zal ook wel komen omdat de redbull 1e show er ook opstaat
Tuurlijk! Ook minder ervaren leden horen er bij. Ik ga in augustus veel bijleren :wink: Hoe regelen we dat? Moet ik een verzoek bij de 'Baas' (robert@modelbouwforum.nl) indienen?
Ik sta op punt om een klein draadje te openen over de reparaties aan mijn Fireblade. Zou leuk zijn als er een DLG-forum komt! jan.
Afgelopen drie zweefvliegpagina's doorgebladerd en hier een optelsom van alle posts betreffende HLG en DLG Draadjes 19 Posts 388 Views 13406 Verzoek voor een HLG-DLG rubriek heb ik inmiddels ingediend.
Hallo, Goed plan zo'n DLG/HLG subforum! Ik heb gisteren met rustiger weer nog wat lood kunnen dumpen en het zwaartepunt naar achteren kunnen leggen. Vliegt nu prima, dead-air tijden rond de minuut na een goede worp en met een beetje stijging toch al snel naar de anderhalf-twee minuten...dat lukte me zaterdag echt niet! Mijn eerste leermoment van afgelopen zaterdag: gewoon voluit gooien en niet inhouden! Voordat we zover zijn dat we flutter op de rudder/ailerons krijgen duurt nog wel even... Mijn tweede leermoment: hoog gooien met dezelfde type kisten kan op verschillende manier; blijkbaar kun je toch een eigen stijl ontwikkelen die effectief is. De wedstrijdjongens gooiden behalve hard toch heel verschillend, desalniettemin kwamen ze allemaal best hoog. Hans
Goed bezig Hans! Zaterdag ook de nodige tips en ideeen opgedaan. Rolroeren aan de tips loshalen, zwaartepunt naar achteren en achteraf blijkt dat ik de rolroeren een beetje negatief had staan (ietsje omhoog) Dat wordt dus naar het veld en qua afstelling weer even back to basics. Het weer ziet er goed uit de komende dagen echter heb ik niet eerder de tijd dan komend weekend. Goh wat werkt dat toch motiverend zo'n dag