Allereerst: bedankt, IJmond voor het weer beschikbaar stellen van jullie mooie locatie. Een paar foto's en een filmpje als impressie van een geslaagde dag. Emmerbaggermolen... groef erg veel grint op! Drijvende bok met een Neptun in de takels Springer Tug met een eigen twist Joep was er ook, maar moest achter glas blijven. Had hij iets uitgevreten? Hr. Ms. Kruiser De Ruyter in aanbouw. Te water had ze er aardig de sokken in. Twee Engelse kanaal-bootjes. Met natuurlijk de nodige drank aan boord. Het zal een keertje niet... Gelukkig was de Duitse Sylt ook aanwezig, om al die drank te onderscheppen. En ik maar denken dat ik een redelijke hobbyruimte had... Een flottille Engelse slepers.
Deeltje twee, een overzicht van de haven... en de beste stuurlui, die nog steeds op de wal staan... ...of zitten en knielen natuurlijk. Stoom! Deze bejaarde dame had er ook flink de vaart in. Mijn nieuwe Schnellboot kreeg haar "ruw-water-doop": Geen druppel water in de romp! En Stadler &Waldorf waren weer eens blij met hun overlevingspakken... Het weer op de kant halen van je boot na zo'n Werkschependag is voor sommige mensen in een minuut geschiedt; anderen doen daar aanmerkelijk langer over. Zéfs als hun vrienden een handje meehelpen... En het spreekwoord is weer eens bewezen: "Zij, die grote boten bouwen, moeten veel dochters hebben." Want deze dames die hier zo charmant staan te zijn, hielpen Pa en Ma toch maar mooi met het versjouwen van honderden containers (hier op de voorgrond) en niet te vergeten een behoorlijk aantal stoeptegels die als ballast in het ruim lagen. Complimenten dames, dat jullie je pa op deze manier meehelpen aan zijn uit de hand gelopen hobby! En nog een filmpje, gemaakt vanaf de brug van de "Smit Salland":
Mooie foto's en leuk filmpje vanaf de Smit Salland Roel! Bedankt voor het mee laten kijken. Nog een schram opgelopen aan SB? Gr. Klaas.
Nee... daar hebben we fenders en berghout voor. En als dat niet voldoende helpt is er altijd nog verf...
Zag er weer prachtig uit, Spijtig dat de afstand iets te ver was om tot daar te komen, en van die dag mee te genieten
ik wilde de organisatie bedanken voor de hele leuke dag die we hebben gehad, het blijft toch echt een heel mooi vaarwater. leuk filmpje en leuke fotos....laat nu ook de rest maar door komen..... See you next year.!!!
Hierbij ook nog enkele foto's van een geslaagde dag , bedankt SMG Na veel zweet en spierkracht is het booreiland dan toch in het water geraakt . Ook de politie hield een oogje in het zeil !! Ook de brouwer had veel werk om iedereen te bevoorraden met gerstenat !!!
Ook veel super gedetaileerde boten te zien, fantastisch werk! 20180510_134055 door klaazz geplaatst op 12 mei 2018 om 19:52 20180510_134046 door klaazz geplaatst op 12 mei 2018 om 19:52 20180510_125452 door klaazz geplaatst op 12 mei 2018 om 19:52 20180510_094813 door klaazz geplaatst op 12 mei 2018 om 19:49
Hallo Bestuur S.M.G.ijmond Hartelijk dank voor de geslaagde Werkschependag. Het begon tot 10.00 uur niet best REGEN maar daarna is het gelukkig droog gebleven,wat was het gezellig druk. Veel mooie schepen gezien met als trekpleister het Booreiland uit Duitsland. De Broodjes gingen er ook goed in, en ons Havencafe was druk bezocht. De Catering Dames hadden hun handen vol, maar alles ging top!!! Veel bezoekers en een grote opkomst aan schepen maakte er een geweldige dag van. Op naar het volgende Evenement .dat is de Evert van der Horst dag. Met Vriendelijke groet Eibert
Een beetje late reactie over de werkschependag 2018 door S.M.G te Heemskerk vanuit Veghel een eind weg maar ondanks het niet zo mooie weer was het toch een fijne dag geweest zeker mijn vriendin heb genoten en zij is geen schepen vrouw maar kreeg ze toch mee, ook de organisatie was perfect. Bedank jullie hebben een hele fijne locatie daar. Met vr.gr. Ton uit Veghel ATLA
Heb toch nog een algemene vraag aan m,n mede leden. Ik kan een sleepboot kopen die er beter uit zie dan de Happy Hunter uit België nu de Smit Nederland. Ik zou iets apart willen klink gek onder de sleepboot inplaats van schroeven wil ik Voith Scheider er onder plaatsen. Bij deze boot zitten de assen en schroeven er wel bij maar nog niet ingebouwd wel voor bereid. Graag jullie reactie hier over het lijk mij wel mooi speciaals voor dit type sleepboot. Enkelen van de NRS sleepboten in de Europoort hadden dit. Met vr.gr. Ton
Begrijp ik dat je Voith Schneider aandrijving in de romp van een Smit Nederland wilt plaatsen Ton? Heb zelf geen ervaring met VS aandrijving, maar wel een Smit Nederland (bij mij Finland). Fijne boot om mee te varen en te spelen, maar ik betwijfel of deze BB romp geschikt is voor VS aandrijving. Het is namelijk vrij dun ABS, waardoor de romp snel vervormt en ik weet ook niet of er voldoende ruimte onderdeks is. Of is de romp, die jij op het oog hebt, van polyester of epoxy. Er zijn op het Forum wel leden met een NRS boot en hopelijk kunnen die je passend advies geven. Gr. Klaas.
VSP's zitten bij de meeste slepers meer aan de voorzijde (Tractor Tug opstelling) en vraag me af, of er daar voldoende plaats/breedte is? Qua huiddikte zal het wel meevallen, een Parat van Graupner zal vergelijkbaar zijn en met wat hulp-spantjes is er voldoende versterking te maken. (toevallig net in het bezit van een Parat en ervaar het varen ermee als zeer wendbaar "snelheid en vermogen" is een ander verhaal) Heb haar wel gelijk voorzien van brushless motoren en ben zeer benieuwd wat het opgenomen vermogen nu zal zijn.
Heren ik heb een vraag op foto 10 Een flottile Engelse slepers boven in de foto ligt een Canadees sleper ik ben op zoek naar de tekening Wie O wie kan mij vertellen waar ik deze te pakken kan krijgen ik heb het model een aantal jaren zien varen in Dordtmund heb toen een aders gekregen maar dat klopte niet