Foto's gevraagd van decoratie: Ultimate

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door MaartenR, 11 nov 2003.

1. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    Allo,

Ik ben dus een ultimate aan het bouwen en ik wil wel graag weten hoe jullie je ultimate hebben gedecoreerd en welke kleuren, liefst foto's :roll:
    zo kan ik een idee krijgen hoe ik het ook zou kunnen doen :)

2. Paul Tupker

Paul Tupker Guest

Je hebt dus wat voorbeelden kunnen zien in Markelo. Houd er rekening mee dat iedere verf of plastic Bijv, Oracover of Solarfilm, die je aanbrengt, het model zwaarder maakt en daardoor de prestaties vermindert, dus raad ik je aan om je Ultimate overwegend wit te houden. Kies, voor de zichtbaarheid, biezen in felle kleuren, rood is bijv. prima. Je maakt op tekenpapier een zijaanzicht en een bovenaanzicht, waar je zonodig kopietjes van kunt maken en kleurt deze vervolgens in met kleurpotlood of viltstift. Kies vervolgens het kleurenschema uit dat je het beste bevalt. het beste kan je het kleurenschema vervolgens op je model aanbrengen voordat je de vleugels hebt samengesteld en voordat je deze aan de romp hebt vastgelijmd, dat gaat absoluut makkelijker dan wanneer het model helemaal samengesteld is.Ik denk dat een kleurenschema, aangebracht met viltstift, het lichtste is , zo is het ook met het model, afgebeeld op de doos gedaan. Je kan dan strakke buitenlijnen langs een lineaal of een malletje optekenen en vervolgens het binnenvlak inkleuren.Denk eraan dat strepen, opgebracht met plastic folie, vooral de vleugels kunnen vervormen, door het krimpen tijdens het opbrengen.

3. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    Eum,
    je kunt ook de vleugels onder spanning houden (iets zwaars op beide uiteinden) en dan gaan bespannen, dan valt het denk ik wel mee...
    en goeie tip over een schets maken...
    ik denk dat ik rood kies, ik kijk wel

4. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
  5. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    Daar heb ik echt veel aan!
    thnx!