Nu gezien in 2 stuks, waaronder ook de kit die ik had. Een vrij knullig foutje, daarom dat ik het hier maar even meld. De click romp kun je niet verkeerdom lijmen. Reden hiervoor is dat de vleugel-verbindingen assymetrisch gesneden zijn. Qua kleurenschema ligt dan ook vast hoe je het hoogteroer eraan moet zetten. Nu komt de grap.. ik heb mijn clik! 100% volgens de bouwbeschrijving en kitinhoud gebouwd, dus met pull-pull en de servo's op de aangegeven plekken. Als je dat met de hoogteroerservo ook doet, komt de servohevel op het roer, aan de verkeerde kant van de romp uit. Ook die is voorgesneden. Het is dus echt een fout in de kit. Dus als je de kit koopt en gaat bouwen zoals ze 'm bedoeld hebben, denk er dan aan dat je de servohevel van het hoogteroer NIET in het voorgesneden gat moet lijmen. Verder is het overigens een mooi en licht kitje. De mijne heb ik dus helemaal stock gebouwd, zonder verdere truuks om 'm licht te krijgen, dus bv. ook met de depron strips aan de zijkant als 'torsiebox' ipv lichter carbon. Totaal AUW ex accu: 105 gram. Is dus niet verkeerd. Als je de torsiebox weglaat en daar carbon voor pakt, kun je zonder frezen en met accu op zo'n 110 gram uitkomen.
klopt inderdaad, ik had dit ook al geconstateerd, ook al heb ik hem met stangen gebouwd. Het viel me gewoon gelijk op dat het niet klopte..... Maar goed als je hem bouwt met pull-pull dan moet je dus 1 extra gaatje maken, not a big deal.... grtzzz
De setup van mijn Elipsia. Een CBM F3P motortje, GWS 8x4.3, Himodel regelaartje, 3xD47 (wel de afgeslange versies) en een Assan 2.4Ghz ontvangertje. Nou ja, ik dacht ik meld het even, het is zo lullig als je al het roerhoorntje en de servo gemonteerd hebt, en er dan achter komt.. dan moet je gaan breken in je mooie nieuwe Clik!.. een gewaarschuwd mens telt voor 2
Yep.. dat was wel het idee.. geen gehannes, geen gefrees, gewoon een standaard Clik en meedoen maar Moet alleen nog wel even wat accuutjes scoren ergens, heb nog 2 die nieuw en goed zijn, maar de gebruikten hebben allemaal door de lange pauze de geest gegeven. Liefst hyperion 240mAh, alleen die zijn nergens meer te krijgen lijkt het wel.
Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop 2 losse cellen, lichter en goedkoper. Mijn zippy 240's van vorig jaar doen het nog uitstekend. Hebben wel iets minder lang stil gelegen En zijn in-stock HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY 240mAh 20C single cell $2.32 Ik heb nog 4 gebruikte pakketten en 4 losse cellen nieuw. Zat er zelf een beetje aan te denken om een hyperion 120 te proberen, icm de wes prop op de 19g tgy. Omdat mijn clik nogals zwaar is geworden met een nieuwe ontvanger. Probleem is alleen dat ik een nieuw accu bakje zou moeten maken.
Thx Johan, heb ze daar besteld.. wordt wel een beetje nerveus van 'levertijd: 5 dagen', maar we gaan het meemaken @Nando: wilde juist voor deze kleine accu's wel de hyperions hebben, omdat het prijsverschil hier veel minder is en ik die wel met 5C kan laden Plus.. het CBM motortje heeft genoeg vermogen, maar is geen powerhouse.. dus de iets hogere nominale spanning is welkom Ik had 2 fullriver pakketjes en 3 zippy 240's.. van de zippies zijn er 2 nog goed. Ik had ze vol weggelegd, niet bij nagedacht, dom dom dom.. ach.. voor deze celletjes maakt het niet zoveel uit..
Hopelijk gaat het in Middelburg beter dat mijn eerste wedstrijd in Emmeloord. Dit is mijn nieuwe Clik. Ben ook even aan het knutselen. Nieuwe Clik aan het maken met gewichtbesparing. Vleugel met rompdeel woog 25 gram. Nu na een hoop frees werk 17 gram. Scheelt toch weer een hoop. Wel een klusje. Eerst een mal gemaakt. Kan ik het nog een keer probern als het fout gaat. Zo hier even de foto's. Ben wel weer een beetje klaar met dat Brushen. Gewicht van alle depron delen = 35gram Zo het begint wat te worden. Straks de rest even afmaken en dan....... Vliegennnnnnn. Zo hier dus het uur van de waarheid. De nieuwe Clik is klaar. Heb ze beiden gewogen en dit is het resultaat. Oude Clik incl. zippy 7,4v 240mA Nieuwe Clik incl zippy 7,4v 240mA Ik rond hem af naar 110 gram. Moet namelijk nog een klein stukje klitteband op voor de lipo. Scheelt toch 25 gram. Nu maar afwachten hoe hij vliegt. Dat zien we morgen wel. Ik neem de weegschaal mee. Hier nog een groeps foto. GrTz Jasper
Heel mooi en netjes hoor, maar wel een vraag, wat voor materiaal heb je gebruikt? Gezien het freeswerk, vind ik de gewichtsbesparing een klein beetje tegenvallen. Als ik bij die van mij de torsiebox weggelaten had, daarvoor carbon gebruikt had, een lichte prop er op gezet had, was ik ook rond de 110 gram uitgekomen.. zonder te frezen. Ik weet dat bv. het gebruiken van Extrupur ipv Depron, op het gehele kistje nog wel 5~10 gram kan schelen.. Het CBM motortje weegt 14,5 gram, mogelijk dat daar nog een stukje verschil inzit. Hoe dan ook, 110 gram is toch een keurig gewicht
Nou bij JC RC Power bestel ik nooit meer iets.. die voorraadindicator op hun site is fake, dat is niet de voorraad, maar ze denken die producten binnen de genoemde 5 dagen nog wel van importeur naar hun naar klant te krijgen. Zo kan ik ook een webwinkel zijn met alles op voorraad. Probleem voor ze is alleen dat de importeur ze niet heeft.. dus dan val je toch ff door de mand als winkelier Bestellen bij Aircraft World zie ik ook niet zitten, gezien hoe de douane tegenwoordig met pakketjes om lijkt te gaan. Dat er BTW etc bijkomt vind ik helemaal niet erg, maar wel dat het dan 5 weken duurt voordat je het in huis hebt. Dus als iemand nog een winkel weet die Hyperion 240mAh pakketjes op voorraad heeft, in Nederland, hou ik mij aanbevolen
Ik heb Bij Aircraft World 2 accu's besteld. 1tje van 240 mah en 1tje van 450 mah. Was hier in 4 dagen in huis (met een zondag ertussen). Douane, geen probleem hoor. Zaak zit in hongkong, dus net zo weinig risico als met hobbycity. @hezik, je kan mijn 240 mah accu wel lenen op de wedstrijd. Ik gebruik echter JST stekker, dus moet je wel je regelaar op aanpassen..
Ik zie net dat ze bij RCTechnics weer op voorraad zijn.. dus 2 besteld.. zullen overmorgen wel binnen zijn Ik heb nog 2 goede zippy 240mAh 2s lipo's, dus ik hoef niets te lenen, wilde alleen graag de Hyperions, omdat het CBM motortje maar net voldoende is voor een 115 gram AUW inc accu Clik! v2.0.
a, oke ze zijn bij ACW trouwens ook weer op voorraad. Ik heb nu 1 (wedstrijd)accu en dat is eigenlijk wel genoeg, aangezien ze in +-15 minuten weer vol zijn. de 460 mah zal ik vooral voor trainen en AM gebruiken. Heb ook nog 2 stuks 360 mah rhino in bestelling staan (ook voor trainen/AM) dus dat is wel genoeg Ben druk bezig om maar wat te verzinnen voor AM, maarjah, het gaat hier over de click
Zodat je 'gewaarschuwd' bent.. bij bestellingen van Hobbycity heb je tegenwoordig iets van 90% 'pakkans'.. bij alles uit het buitenland, overigens. Het lijkt er op dat ze strenger geworden zijn.
a, zijn mijn flesjes secondelijm daarom zo lang onderweg??.. Moet er wel bijzeggen dat ik op het moment wel allemaal zeer kleine pakketjes heb (verzendkosten max $12 ofso). Ben jij dan al een paar keer gepakt door de douane bij hobbycity? Orders bij mij zitten op het moment tussen de €10 en €60