5.8G 20mw mini wireless tx with 300,000 pixel cam, PAL/NTSC [FOXTECH] - $45.00 : FOXTECH FPV SYSTEM Dit speeltje kwam ik toevallig tegen, en ik wilde het even uitgebreid delen hier. Is hier nog enigszins lol mee te maken, of zou de reikwijdte dusdanig zwak zijn dat het de moeite niet is? Ik dacht eraan dat dit misschien leuk te gebruiken zou zijn in een MPX foxje of een ander klein model. De volt regelaar zit namelijk in de camera zelf, dus je kunt hem met een kleine aanpassing zo in je ontvanger prikken. Maar 20mW lijkt me nogal zwak, is dat voor een klein model nog genoeg om leuk met een 7dB omni antenne om je heen te vliegen? Of voor indoor FPV misschien?
Indoor rondjes vliegen fpv lijkt me redelijk poep. Met een tri/quad-copter zou het daarentegen wel weer leuk zijn om binnen te vliegen. Het ding zelf ziet er voor mij uit als een prul. Zeker de antenne ziet eruit alsof hij maar op een willekeurige lengte is afgeknipt, terwijl dit juist voor 5,8 essentieel is.
5.8 is een korte golflengte, dan krijg je ook korte draad antennes, toch? Mijn 2.4Ghz en 1.2Ghz "all-in-one" cams hebben ook zulke draadjes, en die lengte is ook in verhouding met frequentie korter bij de 2.4Ghz. versie. En die van de bulletcam hierboven ziet er ongeveer de helft zo lang uit als mijn 2.4Ghz cam, wat best wel eens zou kunnen kloppen misschien? Foxtech zelf beweerd dat de cam 100m moet halen met een standaard 3dbA antenne, en zelfs 300 met een patch antenne die ze nu aan het ontwikkelen zijn. Maarja, "Wij van WC eend adviseren WC eend", je kent dat wel. Ik ga liever af op de kennis van gebruikers zelf. Maar indoor FPV, is dat niet te trekken met een traag modelletje? Denk je dat het moeilijk zal zijn door de FOV van zon camera? Indoor een beetje rond knorren met een of andere goedkope coax leek me wel lollig. Maar hoopte eigenlijk dat zoiets op een 50cm "combat wing" buiten ook wel leuk zou zijn.
Wat is honderd meter nou? Daar pist een 10mW 2,4GHz zender op, die halen met gemak een paarhonderd meter. Daarnaast zal het betekenen dat je na 60 meter al ruis hebt, en dat als jij je tussen de ontvanger en zender bevind je geen beeld hebt.
Ja daar was ik dus bang voor, dat et gewoon te weinig is. Die bulletcam zag er leuk uit.. TE leuk om waar te zijn. Weer een illusie armer dus. Dan misschien toch maar beter een 100mw zender en een losse 3 grams cam. Bij FPVhobby hebben ze zenders en cams die samen op 1 cell lipo al keurig draaien. Zelfs met die leuke OSD die ik net besteld heb is het hele FPV gebeuren maar 9 gram. :lol: En tsja, 2.4Ghz is absoluut geen optie meer vind ik.
Volgens mij is dit fpv filmpje ook gemaakt met de bullet cam...dat ziet er toch niet slecht uit? MVG. Robert.
Dat is mike, de australier die me op foxtech gewezen heeft. Hij is het juist die het spul van FPVhobby gebruikt, een 1cell 200mW zender met een 1cell camera. Dat heeft ie in zijn foxje zitten, en ook in zijn trojan denk ik. Hij vliegt ook met diversity, maar das een mix van omni en patch. Maakte ze die dingen maar eens wat goedkoper, een kleinbeetje diversity lap je zo 150 euro voor weg.
Ik denk dat hij amper de 70 meter passeert bij het vliegen hoor, je moet voor de gein eens uitmeten met wat voor veldje je te maken hebt om 50 meter in alle richtingen op te vliegen, wanneer je als FPV piloot in het midden zou staan. Dat is voor kleinere modellen ver zat wanneer je zonder FPV zou vliegen. Nu denk ik dat het relaxed is om tot zo'n 300-500m ofzo te kunnen vliegen met goede tot zeer goede zichtbaarheid middels FPV hoor, dus zo'n patch antenne lijkt me wel een must. Maar ik denk dat veel mensen een beetje overschatten hoe ver weg ze eigenlijk vliegen en dat het bereik over de grond, zeker met Line of Sight, in de lucht gemakkelijk tot anderhalf keer verder zal zijn zonder extra trucs. Maar het blijft wel heel erg tof natuurlijk om óók met de kleinere vliegtuigjes FPV te vliegen. Of het er gemakkelijker op wordt is natuurlijk wel de vraag.