Ik vlieg sinds kort met een beginners FPV setje. Bosman 200mw Tx, met standaard antennas. Na +/-100m vliegen wordt het beeld al slecht en niet veel later valt het weg. Nu weet ik dat je met clover leaf antennas het bereik aanzienlijk kan vergroten. Maar zit er nog verschil in types ? Je hebt namelijk antenna's van 8$ maar ook van 40$ iemand enig idee welke goed zijn ? 5.8G Right Angle SMA Male Antenna Gains FPV Aerial Photo RC Airplane - White (Pair) - Free Shipping - DealExtreme Boscam CL-58 5.8GHz Clover Leaf FPV Antennas - Multicolored - Free Shipping - DealExtreme
Je vergroot niet zozeer het bereik maar de signaalkwaliteit wordt beter, zeker op 5.8GHz. Verder is goedkoop meestal duurkoop. De chinese troep voor een paar $ is gemaakt door mensen die totaal geen verstand van hf hebben. Verwacht er niet teveel van. Je ziet de raarste constructies langskomen. Martin
Kijk even op electronicarc.com (spaans bedrijf) en kijk bij de partom 5.8 setjes 600mw naar de antennes die daarbij zitten. Ik haalde 2,5 km door met auto weg te rijden en vriendin alleen te laten met zender