Hi Guys, Net gevlogen met mijn setup: - Myflydream Tracker - Iftrontech TX RX -Hilux antenna's - MyFlyDream OSD -Fatshark V2 Dominator -Budget camera Na een vlucht en als de elektronica lang heeft aangestaan word mijn beeld vanuit de linker onderhoek langzaam zwart. Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt? Camera is een Sony600 voor 12 V vlieg met 3S 3000MA Any ideas voor een oplossing? Of gewoon een gaeve camera kopen..? Suggesties? Thanks Frank
Je moet eerst bepalen waar de oorzaak ligt. Is het de achtergrondverlichting van het beeldscherm of is het de camera. Mijn gevoel zegt me dat de kans het grootst is dat het aan de achtergrondverlichting van het beeldscherm ligt. Zeker wanneer het nog CCFL verlichting is kan die problemen geven. Een deel van die buisjes kunnen donker blijven wat vooral gebeurt als ze te warm worden. Dus misschien is een betere koeling van het beeldscherm een oplossing. De kans dat het aan de camera ligt lijkt me vrij klein. Het is zeker niet onmogelijk maar dan zou het met het hele beeld fout gaan en niet slechts een deel. Wat je zeker kan doen is naar de koeling van de camera kijken. Zit de camera ingeklemd in schuim? Dat isoleert nogal goed en dan kan zelfs een klein beetje warmte niet weg dus wordt de camera best warm. Vergis je ook niet in de zon! Zeker als de camera achter een plastic scherm en in een romp van schuim zit. Als daar de zon op staat kan het behoorlijk warm in die romp worden.
Hi Ernst, Ik vlieg niet met een scherm maar met een Fatshark. Zonder Video input zie je wel het volledige kader verlicht ook na lange tijd van aanstaan. Cheers.
Iets dergelijks eens gehad met een laptopbeeldsecherm. Onderaan het beeldscherm werd "iets" erg warm. Dat zorgde voor een steeds grotere zwarte vlek. Meest simpele oplossing was het beeldscherm vervangen. Controleer eens of er in de buurt van de zwarte vlek warmte-ontwikkeling is.
Thanks, maar de Fatshark word niet warm lijkt. Wel word er een mosfet of een chipje ontiegelijk warm op het printje van de camera..
Dat zal hoogstwaarschijnlijk een spanningsregelaar zijn en die kunnen inderdaad knap warm worden. Zorg ervoor dat de warmte zo goed mogelijk weg kan. Eventueel een koelplaatje monteren. Het is dus zeker mogelijk dat daar de oorzaak zit. Eventueel de voedingsspanning verlagen kan ook helpen. Intern heeft de camera vrijwel altijd maar 5V of zelfs maar 3V nodig. Die spanningsregelaar zal van de 12V dus 5V of zelfs maar 3V moeten maken. Dat resulteert in een boel verloren energie wat als warmte verloren gaat. Een voeding van 7,4V (2S LiPo) geeft minder verlies dus minder warmte. Even wat anders, in die Fatshark zit wel degelijk een LCD beeldschermpje. Maar als het beeld met een andere bron wel goed blijft zal daar de oorzaak waarschijnlijk niet zitten.
HI Ernst, Mijn TX video werkt op op een 3S, dus wil eigelijk niet nog een 2S accu plaatsen. Een 5V bec is wel een optie. Fatshark weet ik dat er een scherm zit, maar inderdaad klopt jou conclusie.
Meter op de voedingsspanning en/of op regelbare voeding voltage kijken wat het minimum is. Sommige gaan tot 6 v maar is dit 11.5 v dan is dat merkbaar.
Mensen, om even allemaal van te leren (A), de brightness van mijn fatshark stond op minimum. Ook iets om gelijk te controleren. Thanks voor jullie input! Mag slotje op.