fpv belgië

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door TV3master, 23 mei 2013.

1. simtom

simtom

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Zelfde verhaal bij mij. Enkele maanden geleden de PredatorV2 set gekocht bij HK. Na een paar weken aangetekende zending ontvangen van het BIPT: zending in beslag genomen. Reden? Op de 250mW Tx stond er geen CE keurmerk, terwijl er op de zwaardere 600mW Tx wél een CE keurmerk staat. Ik twijfel nu om een Attitude set te laten overkomen uit de VS maar dan kan ik misschien weer tegen de lamp lopen (ook in die set zit dezelfde 250mW Tx).

2. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    dan laat je de tx er toch uit halen/los versturen?

3. simtom

simtom

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Had ik dat geweten dan ging ik dat zeker laten doen.

4. Vertigo

Vertigo

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Ik heb een setje op ebay gekocht uit Engeland van een particulier. Kans dat de douane zoiets tegenhoudt is minimaal.

Als je spullen uit china laat overkomen, zorg er dan voor dat je voor elk product een andere bestelling plaatst; shipping is meestal toch gratis, en als er dan iets wordt onderschept dan ben je tenminste niet alles kwijt.

Wat betreft vermogen en bereik; belangrijker dan het zendvermogen zijn de antenne's. Lees er een beetje over; in het kort, als je omnidirectioneel wil (zodat je de ontvanger niet moet richten), koop of maak dan een setje clover leaf antenne's.

Als je een nog groter bereik wil maar met een smallere ontvangst hoek, zodat je je ontvanger in de richting van je video zender moet houden, dan kan je met een high gain antenne (patch, helical, Crosshair,...) je bereik verveelvoudigen. En als je wil kan je de twee zelfs combineren, door twee ontvangers te gebruiken met verschillende antenne's en een doosje dat automatisch het beste signaal kiest (bv Eagle Eyes FPV Station with Plastic Case [EAGLE-EYES] - $89.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!).

Dit gezegd zijnde, aangezien de titel "fpv belgie" is, wil ik hier vragen of er nog FPV en/of lucht fotografie enthousiasten zijn (liefst multirotor) in de Belgische Kempen. Ik zoek een wingman/spotter. Ik ben een relatieve beginneling, paar maandjes ervaring met mQX blade en heb sinds kort een ladybird FPV voor in de tuin. Maar ik ben een TBS discovery kloon aan het bouwen. Ik ken een paar potentieel zeer leuke lokaties waar we zouden kunnen vliegen/filmen, inclusief een kasteel waarvan de eigenaars familie zijn. Maar alleen is maar alleen en best eng wanneer je FPV vliegt.

Ik hoop over een week of twee "operationeel" te zijn, als je interesse hebt om eens af te spreken, post hier of PM.

5. Viper_gts

Viper_gts

Lid geworden:
    13 dec 2006
    Beste Mede Belgen ;) wat denken jullie van onderstaande set voor in BE te gebruiken ?

Start FPV setje

ik dacht dat de grens 200mW was of vergis ik mij, daar ik ook geen douane ellende op mijn nek wil halen, dit komt van Spanje mss met DHL laten shippen dan is de kans vrij klein ?
    En is die iets om mee van 0 te beginnen ? zou op een Radian Pro moeten komen.

Mvg
    Vipe

6. simtom

simtom

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Ik heb net dezelfde set uit Hong Kong laten komen, de douane heeft het pakket onderschept en in beslag genomen. De legale limiet in heel Europa is 25mW. Dit zijn natuurlijk de richtlijnen, er zijn veel mensen in Europa die met een 600mW Tx vliegen.

7. heligek

heligek

Lid geworden:
    17 feb 2008
    gewoon heel simpel
    ik weet dat er een aantal belgen zijn die het op de volgende manier doen
    gewoon alles naar een goede bekende in nl laten sturen
    deze stuurt het dan weer door naar jou
    dus geen last van de belgiese douane:p

8. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    douane

En als ik via engeland mijn fatshark bestel met 250mw zender ,is er dan ook een kans dat onze douane alles in beslag neemt en weg je poen :confused:

9. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    De kans is misschien kleiner. Maar je bent nog steeds een artikel aan het importeren wat bij de BIPT op de zwarte lijst staat.

10. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Via Uk is het geen probleem , dat is binnen Eu..

11. simtom

simtom

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Ik ben op roadtrip in de VS en heb de Fatshark Attitude gewoon laten toekomen in een hotel. Dan heb je zeker geen probleem met douane ed.

12. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Behalve wanneer ze je bagage doorzoeken. Om zeker te zijn gooi je de doos weg of stuur hem apart op. Je maakt je nog minder verdacht als je 'm in je handbagage stopt, tezamen met een simpele videospeler/camera met av-out.

Martin

Deel Deze Pagina