Mensen ik start deze topic omdat er ook veel gesproken wordt over goede of slechte opname apparatuur. Hier wil ik dus ook onze ervaringen delen.
So speaky pvr Ik ben er achter gekomend dat het heel belangrijk is welk video systeem je uiteindelijk gaat gebruiken. Of je gebruikt PAL of NTSC PAL is europees en NTSC amerikaans Tegenwoordig worden er ook veel NTSC systemen verkocht in nederland zoals de SO SPEAKY PVR. Dit systeem kan opnemen met 720P en blijkbaar alleen op NTSC. zie video Ik heb de Camera's waarmee ik problemen heb uitgezocht en bleeken PAL te zijn. Of dit hierdoor nu echt dit beeld veroorzaakt is mij nog niet 100% duidelijk. Robert wil jij kijken of je een NTSC versie hebt of PAL CCD CM3125ch Image Device: 1/3" Sony Super HAD CCD Horizontal Resolution: 520 TV Line Minimum Illumination: 0.1 lux Number of Pixels PAL: (H)752x(V)582; NTSC: (H)768x(V)492 Sync System: Internal Synchronization Video output: 1Vp-p 75 Oms, Negative White Balance: Auto S/N Ratio: More Than 48dB (AGC off) Gamma Characteristic: 0.45 Electronic Shutter PAL: 1/50~1/100, 000 Sec; NTSC: 1/60~1/100, 000 Sec, auto Lens Option: Pinhole lens, board lens, wide angle lens, vari-focal lens available Power Consumption: 12V± 10%DC, 50mA Housing: Black Dimension: 25x25mm, 1 board CCD MSH 36 (kx191) - 540 TVL horizontal resolution - 1/3" Sony Super HAD CCD - Min Illumination: 0.05Lux - Gamma: 0.45 - Back light compensation - Automatically switches to black and white night mode. - f4mm wide angle lens IR - Auto White Balance - 35x35mm - 46 g with lens - 12V±10% DC - 100mah Deze camera werkt wel. 420TVL 1/3 Sony CCD CCTV PCB Board Camera 3.6mm Lens Product Code: SCA0180 This is a 1/3 Sony CCD board camera with 3.6 mm lens. It uese the Sony CCD chipset so that it will provide you better images than the CMOS chipset. Product Features: 1/3 Sony DSP CCD Sensor Resolution: 420 TV lines 0.5lux low illumination Auto electronic shutter 3.6mm lens OR 6mm lens, (By default we will ship out the 3.6mm one). Auto white Blance. Size: 1.5inch x 1.5inch Power: 12VDC ,10mA NTSC and PAL are available De opname van deze PVR is wel geweldig
Nouja geweldig.. Best aardig Ik ben wild van het beeld van een oude DVD recorder. Het roue bestand ziet er echt perfect uit. Wél een rompslomp om telkens mee te nemen Niet te vergelijken met de beelden van mijn JXD318
Ik heb vorig jaar een Archos 5 Internet Media Tablet met 500GB internet harddisk gekocht i.c.m. een DVR Station. In een wilde bui al gekocht vanweg ehte FPV vliegen. Van vliegen is nog weinig terecht gekomen. Afgelopen nieuwjaarsdag wel het setje werkend gemaakt. Dikke 3S 9P 12000mAh LiPo, 10A BEC op 5V om alles te voeden. Ik heb het setje toen gebruikt om de maiden van Frank's Nemo (fnijer op het MBF). FPV setup weet ik niet precies, alleen dat het een BevRC video op 5.8GHz en BevRC OSD zijn. Dit is het geknipt, geplakte en op YouTube geplaatste filmpje. Indien interesse kan ik ook het origineel uploaden (308MB).
Ik gebruik een archos av500 als recorder. Kan opnemen in 640x480 met een bitrate van 2500 (volgens het menu). Ben best tevreden met de kwaliteit. Ik gebruik een hobbyking cameratje met een 2.8 lensje er op. De kwaliteit van de standaard bijgeleverde lens was niet denderend. Hier een opname van mijn eerste fpv vluchten. Niet ge-edit en geen geluid. 2nd FPV flight on Vimeo Maarten
Dit is mijn huidige opname dinges: Onderdelen: - onvon video splitter - sunsky sd dvr - 15 inch computer scherm - analoog naar vga pctv box - 5 volt ubec voor usb etc - 5000mah 3s lipo Hiermee is onder andere dit opgenomen:
Hier de originele .AVI (308MB). Is in 16:9 opgenomen dus 640x328 i.p.v. 640x480. Maar omdat ook mijn foto's en alle andere opnames in brederbeeld zijn, is het wel zo makkelijk alles gelijk zo te hebben staan.
zodra ik een fatsoenlijk test filmpje (vliegend) heb van mijn blokker dvr, zal ik die hier ook vermelden