Sinds 2 jaar ben ik een gelukkige eigenaar van een tbs discovery. Ik maak gebruik van een 1.2Ghz fpv setup met cloverleafs. Nu wil ik naar de volgende fase van FPV gaan . De cloverleafs zijn leuk maar na 3km houd het echt op. Door het bos vliegen gaat ook niet echt lekker. Ik wil een antenna tracker gaan aanschaffen, maar de keuze is erg breed en je hebt een hoop benodigde componenten nodig. Ik heb zelf veel research gedaan / reviews gelezen en hoop dat jullie nog een blik op mijn lijst wilt werpen. Misschien dat ik kabeltjes mis, of een product beter kan veranderen. In plaats van een drone wil ik hiervoor een fixed wing gebruiken. Mijn oog is op een TBS Zephyr ritewing ZII gevallen. Als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag. Van readymadeRC: - FatShark 900TVL CCD PAL #1225 - IRC - 2.4 GHz SpiroNET Patch Directional CP Antenna (RHCP) - EZtracker Antenna Tracker V2 -VAS - 2.4 GHz Bluebeam Airblade Antenna Set LHCP - ImmersionRC - 2.4GHz 700mW TX - International Version - ImmersionRC - Uno2400 - Standard (of zal ik de un-filtered version nemen?) - EzOSD with XT60 Style Power Plugs - Fat Shark Dominator V2 640x480 Video Glasses - Fatshark Universal Battery Charger #1604 - Fatshark Battery for Goggles (7.4 Wh) | tweede batterij Ik wil de producten van servo city gebruiken om een antenna tracker te maken ( zie foto ). Alleen het vinden van een europese dealer die deze onderdelen op voorraad heeft is niet makkelijk. De website rekent 60 dollar verzendkosten. Iemand ideeën? Channel Mount Servo Power Gearbox - 360 Degree Rotation Product # SPG5685A-CM-36003U Servo: HS-5685MH Ratio: 3:1 Metal Gears Kit: Unassembled 3.75 inch Aluminum Channel Product # 585443 90 Degree Hub Mount Bracket A Product # 585494 Channel Bracket C .3125 in L x 6-32 Zinc-Plated Alloy Steel Socket Head Cap Screw (25 pk) Product # 632108 .500 in L x 6-32 Zinc-Plated Alloy Steel Socket Head Cap Screw (25 pk) Channel Mount Servo Power Gearbox - Standard Rotation Product # SPG5485A-CM03U180 Servo: HS-5485HB Ratio: 3:1 Metal Gears Kit: Unassembled Rotation: 180 Degree (+$10) Maar misschien dat dit een beter alternatief is: Antenna Pan/Tilt for EagleEyes and EZTracker Antenna Tracker Servos and Pan/Tilt Options - HS-645MG Servos En de TBS met alle electronica maar zonder tbs59 en de tx: Alvast bedankt voor de hulp
Alleen even een opmerking over je antennes; RHCP en LHCP gaan niet samen. Daarnaast is het nog maar de vraag of je op 2.4 GHz video met een richtantenne verder komt dan op 1.2 GHz (met hoeveel vermogen?) Martin
Het is niet zozeer het vermogen van de zender dan wel de gebruikte richtantennes. Met een goede antenne kom je een heel eind verder dan als een boer het vermogen op te blazen. Mag ook niet als je geen zendvergunning hebt. Kijk eens naar Terence Chan of Andrew Mcneil, daar zit vast wel iets bij wat je kan gebruiken.
Disclaimer: je mag niet zo ver Maar op 1.3 en goede clovers zou je de 10km moeten kunnen halen. Al zal er ook wel een slechte dag tussen zitten. 3km met een quad is ver zat. 2.4 kan je ook wel een eind komen. Alleen veel invloeden. Niet erg rustig op die band. Voordeel is wel de kleinere antennes. En idd niet LHCP en RHCP mixen. Dan kom je zeker niet ver Let er ook op dat je tracker wordt aangestuurd door GPS vanuit je model. Dus er moet wel iets naar de grond gestuurd worden (audio codering) niet alle OSDs doe dit. EZOsd wel maar moet je tracker ook de juiste aansturing hebben. Bv EzTracker printje. Of je ver komt op 2.4 Met een 6dBic antenne kom ne een heeeel eind weet ik