Hallo beste forumleden, Ik ben bijna jarig en zou graag een LCD schermpje met de vliegende activiteit van mijn vliegtuig willen zien. Ik ben helemaal nieuw in het FPV vliegen en weet dus nog helemaal niks. Ik begrijp alleen dat er er een aantal elektrische componenten voor nodig zijn. en deze wel als setje te koop zijn met een bril. Maar ik wil dus graag een scherm boven mijn zender. Maar natuurlijk zal niet alles met elkaar werken. Mijn vraag is dus. Wat heb ik nodig om mijn wens uit te laten komen? En om het nog wat ingewikkelder te maken heb ik al gezien (dacht ik) dat je een ipad/iphone als lcd scherm kan gebruiken klopt dit? En wat zou ik hier dan voor nodig hebben? Want ik heb namelijk een ipad die ik hier dan voor zou kunnen gebruiken. Is er iemand die mij hiermee verder zou kunnen helpen ? Alle info en tips zijn welkom! Met vriendelijke groet , Bram Ficker Email :bram.ficker@edu-kw1c.nl
Er zijn wat opties om dat te gebruiken maar is niet ideaal. Veelal veel vertraging en zijn ook niet gemaakt om om te gaan met weinig/slecht signaal (ruis) paar topics hieronder loopt een draadje over een schermpje.
Een normaal LCD scherm werkt wel, als ie maar een AV input heeft en niet bluescreent. Vooral dat laatste is een beetje lastig te vinden, maar wel wenselijk. Op ebay zijn wel zulk soort schermen te vinden voor een paar tientjes
Voordat hij op blauw gaat, heb je echt al behoorlijke storing hoor. voorbeeldje: Dit is op 5.8 ghz. Dus op 2.4 en 1.3 veel veel minder snel last van blue screen.
Hangt van heel veel variabelen af. Zoals de ontvanger. De antenne. De ontvanger antenne. De noise floor. En dan komen er nog wat dingen bij kijken zoals filteren en een fatsoenlijk grondstation bouwen.
Het punt dat je om moet keren omdat het beeld ontvangst te slecht wordt. Dat gaat altijd op. Dat punt is alleen erg variabel en deels afhankelijk van de eerder genoemde punten. Verbeteren van deze punten is ook een deel van de hobby. Lukraak proberen naar de maximums te vliegen niet.
Als je een beetje googled of YouTube kijkt kom je er al snel achter dat je met een paar cloverleafs en dat zendvermogen al snel 5/10km kunt halen. Dus ja. Zo niet dan is er echt iets mis.
Ik ben trouwens sinda vanmiddag de trotse eigenaar van een fpv set! 1.3ghz 600mw Met ontvanger.. Statief en videobril. Ik denk alleen dat ik nog een remzibi osd koop! Of zijn er goedkopere/ betere osd?
Remzibi is best leuk voor het geld en werkt goed. Wel de echte kopen en geen Chinese replica. Bv bestellen via zijn rcgroups account.