is het mogelijk om een go pro 3 te gebruiken voor FPV ? ik heb een steadidrone en wil graag FPV gebruiken maar dan via de go-pro ipv een andere camera. weet iemand of dat kan met een go pro 3 en wat heb ik dan precies nodig om dat te laten werken ?
Het is wel mogelijk, alleen niet zo betrouwbaar ivm uitvallen van de GoPro als de sd kaart vol is of als ie vast loopt. Dan heb je opeens geen beeld meer
Hi Altijd aparte fpv camera gebruiken Doe je dat niet. Niet huilen als je kist kwijt is Dus voor alle beginners. Niet doen Rob
Je kan er een goedkope fpv camera naast zetten als backup, bij Hobbyking een videoswitcher erbij voor 4 euro en je hebt een backup en je kan schakelen tussen de camera's, ik gebruik zelf een mobius 2 in 1 camera, ook als fpv camera en ook gelijk als digitale video recorder, gaat perfect tot nog toe, beeper erop voor als hij neergaat en met een quad is hij meestal wel terug te vinden, met meerderen vliegen is ook een optie, gaat hij neer dan kunnen de anderen even zoeken vanuit de lucht, een goedkope DVR mee laten lopen en je kan terug kijken waar hij ongeveer ligt, opties genoeg tot en met een gps locator toe. Alles kan natuurlijk onderweg defect raken, een beetje het risico van alles wat mechanisch en/of elektronisch is, failsave inbouwen en goede spullen gebruiken beperken het falen, maar helemaal uitsluiten zal nooit lukken.
Ik gebruik mijn GoPro Hero 3 Black als FPV camera. Echter ook een backup naar welke ik kan switchen met de OSD (Ikarus OSD), die kan 2 videosignalen binnen nemen. Tot nu toe nog geen uitval gehad met de GoPro, maar je weet maar nooit. Met speciaal ("enkel een weerstandje erop") mini USB kabeltje is hij makkelijk aan te sluiten, ook op een BEC om lege batterij te vermijden. Beelden van de GoPro zijn zeer duidelijk in de bril. Gz Jos
Dat lijkt idd een veilige oplossing. Maar het hangt natuurlijk van de videoswitcher af of dat echt zo is. Met een beetje pech wordt het geheel juist onbetrouwbaarder. Martin
re dank voor de informatie backup cam gaat het worden dan.. beter ook ivm met de bediening van de gimbal zijn en kant en klare video/switch 5.8Ghz systemen? om er een video switcher tussen te zetten van 4 euro heb ik niet echt veel vertrouwen in, (vertrouwen in mijn eigen bouw kunsten dan) het zal ongetwijfeld goed werken. er zijn er zoveel dat ik niet weet wat een goede is, en of ze video kunnen switchen hoeft niet low budget te zijn de ikarus is weer een extra module toch? dan heb ik ook nog zender en ontvanger nodig, ik zit al met me naza gps, en hitec telemetry module icm aurora 9 in een QU4D, ben bang dat het misschien gaat storen?
Omdat het maar 4 euro kost wil het niet zeggen dat het niet goed werkt, aansluiten stelt ook niets voor en het werkt op iedere camera, welke frequentie je Vtx werkt is niet belangrijk.. Hobbyking 3-Channel FPV Video Switcher En de backup camera, 1/3-inch SONY CCD Video Camera (PAL) Edit, er is 1 ding waar je op moet letten, of je koopt een backup camera die 5V is omdat de Gopro ook 5V is dan kan je alles zo aansluiten, of je bekijkt de uitleg hieronder even en kan je ze alsnog samen aansluiten.
re dank , dat ziet er vrij idd makkelijk uit. als ik dan een 12 volt camera neem en de rode draad van de gopro doorknip ben ik klaar toch ? gaat verder geen problemen geven met dit setje ? is verder compatible met elkaar ? NEW *FPV1380 Plug and Play 1.3Ghz *800mW Wireless System - International Version [FPV1380INTL] - $129.99 : Hobby Wireless - FPV RC shop, the best in wireless systems
In principe wel ja, massa kun je gewoon aan elkaar knopen inderdaad en in een setup waar het meeste 12V is kun je die gebruiken, optioneel kun je een 5V ubec naar de GoPro gebruiken vanaf een voedingspunt, dan heb je ook nog stroom voor die camera, maar dat hoeft niet. Bij dat setje zou ik het lowpass filter erbij nemen zoals in de tekst vermeld staat, bovendien kun je bij die switchen zie ik tussen 12V en 5V dus dan op 5V zetten en je GoPro eventueel voeden, is dat ook opgelost als je de reserve fpv cam vanaf een 3S lipo van spanning voorziet of via een 12V ubec. ;-)