Ik heb een dji f450 en wil toch eens proberen hoe het is om fpv te vliegen. Ik wil nog een sj4000 camera aanschaffen....maar wat is nu een betaalbaar en goed setje als ontvanger en zender op 5.8 ghz. Er staan zoveel tips en trucs maar waar kun je het beste een compleet setje kopen?
Begin eens met het lezen van de sticky draadjes in dit subforum zou ik zeggen Je kunt redelijk goede setjes van Hobbyking krijgen, overigens
Is dit een goede zender/ontvanger set? BOSCAM Mini 8CH 5.8G 400mW Wireless FPV Transmitter Receiver Kit - DE - SecurityCamera2000.com
Ja, dat is wel redelijk. Dan heb je alleen nog een scherm nodig (of bril). Ze werken allebei op 12V overigens, dus ze kunnen rechtstreeks op een 3S lipo
en deze camera SONY Super HAD CCD 600TVL D-WDR DNR FPV Board Camera 2.8mm lens - DE - SecurityCamera2000.com en andere antennes http://www.securitycamera2000.com/p...zed-Antenna-Set-Transmit-&-Receive-%2dDE.html
Ja, dat setje gaat werken. Let er wel op dat je RP-SMA antenne's koopt (zoals je nu gelinkt hebt) en niet SMA antenne's, want je zender/ontvanger is ook RP-SMA Die camera is erg goed overigens
misschien is deze camera handiger met bescherming? RunCam 600TVL Plastic Housing FPV Camera - DE - SecurityCamera2000.com
Dat OSD bordje zit er bij de versie met de behuizing ook bij, dan ziet ie er alleen iets anders uit. Tijdens het gebruik laat je 'm er overigens af (uitzonderingen daar gelaten, ik heb een toestel waar ik 'm erop laat ), en hij werkt prima zonder. Die is puur voor het instellen van de cam zelf (contrast, framerate, white balance enz. enz.)
de 400 mw boscam staat te boek als een van de meest waardeloze vtxen de immersion 600mw als een van de allerbeste. make our choice let wel dat beide goede antennes nodig hebben met de stock antennes valt het zeker tegen. koop de originele spironet antennes of de bekende antennes van dennis hier op het forum. let wel dat je met de ftashark/immersion zenders ook een diti ontvanger nodig hebt. de standaard 8 kanaals ontvangers van foxtech, boscam etc etc werken niet !!
Je kunt ook een CW of VAS antenne kopen, die zijn ook goed. Je kunt ze ook zelf maken, als je er een beetje goed in bent, maar kopen is meestal makkelijker. Als het maar een CP antenne is die je gebruikt, dat scheelt al heel veel