frank's turbine

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door extra, 9 aug 2004.

  1. extra

    extra Guest

    Hallo ik heb een F15 van avonds en wil er een frank's turbine in plaatsen,type tj 67.
    Heeft iemand hier ervaring mee of deze geschikt is voor deze kist?
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ik vlieg zelf met een Avonds F15 met een Jet-Cat P80 turbine. Deze heeft een vergelijkbaar vermogen en gewicht als de TJ 67, dus dat moet prima lukken. Het is wel raadzaam om niet te veel stuwkracht te verliezen in de gespleten uitlaat. Avonds levert 2 typen Walti bifurcated exhaust ducts en je moet de zelfde hebben als die voor de Jet-Cat P 80 zo dat de ejector tube de zelfde afstand tot de motor tailcone krijgt.
     
  3. extra

    extra Guest

    bedankt voor de info,kun je me eventueel het gewicht van jou toestel geven?
    Dan heb ik een streefdoel;
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ongeveer 10KG leeg. Dat is dan wel incl. schaal details als cockpit intrument verlichting, wieldeuren, wielremmen en speedbrake. Die speedbrake is wel een aanrader als je de F15 op een klein veldje neer wilt zetten.
     
  5. extra

    extra Guest

    de speedbrake ga ik plaatsen,is dit gewicht met de turbine?
    Hoeveel uitslag heb je,ben momenteel aan het converteren naar turbine leeg weegt de mijne met fan en tanks 5.2kg enkel geen motor en retracts.Dus denk wel dat ik goed zit met mijn gewicht.
     
  6. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ja, 10Kg vliegklaar zonder brandstof.
    Ik begrijp uit je verhaal dat het om een omgebouwde ducted fan kit gaat. De DF kit van Avonds is weliswaar wat lichter, maar ook wat zwakker. Zo is er dunnere beplanking op de vleugels gebruikt en de onderstel ophanging is minder stevig. Dat heeft alles te maken met het feit dat de 91DF versie veel minder presteert dan een 9Kg stuwkracht turbine. Hoewel er al vele Avonds F15's succesvol naar turbine zijn omgebouwd is het wel raadzaam om bij een omgebouwde DF kit een beetje voorzichtig met gas en hoogteroer om te gaan, zodat alles aan elkaar blijft zitten.

    Uitslagen zijn volgens tekening.
     
  7. Sandor

    Sandor Guest

    ben jij toevallig in denderleeuw? dit weekend?
     
  8. extra

    extra Guest

    hallo sandor
    ja ik ben van zaterdagavond in denderleeuw,zal zondag vliegen met een ultimate,span 2m.
     
  9. Sandor

    Sandor Guest

    kun je een mooi alternatief zien voor je f15 motor
     
  10. extra

    extra Guest

    wat bedoel je precies?
    De f15 is toch een zeer stabiele kist he;
     
  11. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ja, prima kist die F15.

    Sandor's alternatief slaat meer op de motor, vermoed ik. :D

    Al op de website van z'n onderschrift gekeken? :wink:
     
  12. extra

    extra Guest

    eerlijk gezegd deze turbine sreekt me ook wel aan,
    De mensen die ik ken vliegen met frank's turbines en zijn er zeer tevreden over.
    Maar over alles valt te spreken ,zie sandor dit weekeind in denderleeuw.
    Heb jij ervaring in de turbines van sandor?
    Het is uiteindelijk een dure kost en wil wel goed gesteld geraken; :D
     
  13. Sandor

    Sandor Guest

    8O :wink:
     

Deel Deze Pagina