Freesverzoek Carbon Fibre

Discussie in 'CNC' gestart door YannickvDijk, 1 mrt 2012.

1. YannickvDijk

YannickvDijk

Lid geworden:
    22 sep 2010
    Beste iedereen,

Afgelopen drie weken ben ik enige tijd bezig geweest met het stabiliseren van mijn QuadCopter, in Attitude mode vliegt hij nu heel aardig, alleen daar kan je uiteraard weinig echt zélf vliegen. Dus ik dacht: "laat ik hem eens op Rate mode zetten om te kijken wat ik er van bak", het was de eerste keer dat ik er vertrouwen in had om wat hoger te gaan en juist op dat moment ging het fout. De Quad kwam scheef neer op één poot, resultaat is dat de koolstofvezels van de poten gescheurd zijn, geen probleem want die poten die ik eronder had bleven steeds steken in de grond bij het opstijgen.

Nu er een nieuw onderstel onder moet wil ik het meteen goed aanpakken en er een camera mount onder maken, de 'Droixworx MD for AD Series' spreekt mij heel erg aan, er is alleen één minpunt, dat ding kost 425 dollar... Daarom heb ik besloten om hem zelf te gaan maken.

Ondertussen heb ik dat ding bijna af in CATIA en zou ik heel graag iemand willen vragen die thuis een CNC frees heeft staan en Carbon Fibre kan frezen of hij voor mij tegen vergoeding de onderdelen kan frezen. Bijgevoegd is een foto van wat ik nu precies heb getekend, de onderdelen kunnen in DXF worden aangeleverd, misschien zelfs in G Codes. Ik moet nog heel even wachten tot ik de servo's binnen heb want dan kan ik de maten er exact op aanpassen.

Alvast heel erg bedankt!

Yannick

2. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Als je me de files stuurd kan ik wel kijken of ze te frezen zijn

heb je zelf koolstof plaat.

3. YannickvDijk

YannickvDijk

Lid geworden:
    22 sep 2010
    Zoals wellicht gelezen hebt werk ik in CATIA, kan ik u deze files sturen of moet ik ze even converteren naar DXF? Ik heb inderdaad zelf de koolstofplaten, maar moet nog even uitrekenen of de oppervlakte groot genoeg is, misschien heeft CATIA hier ook wel een functie voor!

Alvast erg bedankt!

4. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Catia files zijn geen probleem om te openen.

5. YannickvDijk

YannickvDijk

Lid geworden:
    22 sep 2010
    Als u uw emailadres naar mij in een Pb stuurt dan zal ik de files naar u opsturen, let wel dat de maten nog niet definitief zijn, ik moet ze nog aanpassen op de servo motoren.

De platen zijn 0.9 mm dik, hopelijk is vormt dit geen probleem!

6. Joran86

Joran86

Lid geworden:
    17 jul 2010
    Ik heb jouw een PB gestuurd met een aantal vraagjes.

7. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    stuur me effe een pbtje ik wil mijn adres hier niet op de site zetten

8. YannickvDijk

YannickvDijk

Lid geworden:
    22 sep 2010
    Joran, ik heb u een email en pb gestuurd aangaande het frezen, graag hoor ik van u!

Jan, ik heb u een verzoek gevraagd om uw email, dan kan ik de bestanden naar u opsturen en dan kan u een kosteninschatting doen alsmede uitzoeken of het frezen mogelijk is.

9. Xice

Xice

Lid geworden:
    27 mei 2011
    Wat voor frees gebruik je om carbon te frezen?

10. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    carbide frees

Deel Deze Pagina