fs 2004 met MX-12 besturen?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Westerly, 13 dec 2005.

1. Westerly

Westerly Guest

Weet iemand of ik mijn Graupner MX-12 zender ook kan instellen zodat ik hiermee kan vliegen in Flight Simulator 2004?
    Ik heb een USB interface kabel waarmee ik ook FMS vlieg.
    Ik krijg in FS 2004 maar één stick (alleen de rechtse) ingesteld!
    En in Windows (XP SP2) staat bij spelbesturing wel een optie voor een besturing met 2 sticks op één poort, maar bij die krijg ik een foutmelding dat mijn poortinstellingen niet goed zijn.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

2. kodel

kodel Guest

ikzelf gebruik ppjoy (even googlen)
    dit is een joystick driver (door een zeer competente nederlander geschreveb overigens) elke oorspronkelijk bedoeld was om via de parallelle poort allerlei oude spelbesturingen aan te sluiten,
    Er zit nu ook een module in die de PPM signalen die uit onze zenders komen kan detecteren en als een joystick met meerdere assen in windows modelleren, Werkt perfect.
    Je hebt natuurlijk wel nog een kabeltje nodig mc12 bus naar parallel. Als je een klein beetje kan solderen vind je op de site van gratis simulator FMS hiervoor een beschrijving (slechts 1 weerstand en 1 zenerdiode nodig)
    FMS is trouwens leuker om modelvliegen te simuleren dan flight simulator in tower view vind ik persoonlijk.

3. rafgol

rafgol

Lid geworden:
    21 dec 2005
  4. Westerly

Westerly Guest

mooi, hartstikke bedankt jullie allebei!

Deel Deze Pagina