ik weet niet hoeveel er van jullie ook wel eens Microsoft Flight Simulator 2004 spelen en waar jullie de updates en downloads weg halen ik krijg steets de trage download site`s er voor dus als er leuke links zijn Greetz rick
http://www.simviation.com/downloads.html hier haal ik al mijn downloads vandaan en ze werken allemaal erg goed! jesse
Hoi, Daar haal ik ze ook ;-) Verder vind ik fs2004 erg leuk met een gamebird in combinatie met tower view. Marten
www.avsim.com voor bijna alle flightsims addons enzo. trouwens ook voor "orbiter" (www.orbitersim.com)
http://www.precisionmanuals.com 737NG - 747-400 - B1900C - B1900D - MD-11 (in progress) http://www.leveldsim.com 767-300 - 757 (in progress) http://www.flight1.com diverse GA en small jets http://atr.flight1.net ATR 72-500 http://www.lagoonline.com diverse scenery, jagers en medium jets (md-80 Maddog) voor online vliegen mèt echte ATC: http://www.ivao.org/nl op het forum staan de beginnersavonden vermeld. Virtual airliners: http://www.klm-va.nl http://www.martinair-va.nl http://www.friendships.nl beginnersavonden te vinden op het forum van IVArg/nl -------------------- http://www.navdata.at site met navigatie data voor de diverse payware kisten die hierboven zijn genoemd. laatste airacs en sid/star pakketten. tevens links naar kaarten van de meeste (en veel bevlogen) vliegvelden, in de vorm van jeppesen (look-a-like) http://www.fsnavigator.com geïntegreerd programma voor FS, programmeerbaar als Flight Managment System, up te daten met Navdata-files voor de laatste airacs. ----------------------------------------- online flying software: http://www.ivao.org/softdev IVAP = Pilot Client IVAC = Controller Client IVAI = Interface for multiple clients IVAE = server view hier een actueel shot van 12.33 op vrijdag 23 september. nu dus nog rustig. 's avonds tot 700 clients verbonden met het netwerk
ik weet niet of het eens een leuk idee is om met de modelbouwers eens een online meeting te houden met fs ?
jullie zijn welkom op het netwerk en zeker bij de beginnersavonden. Deze zijn vaak op dinsdag maar dat staat dus op de agenda van de NL divisie site. (ivao.org/nl) op zo'n avond wordt er gevlogen van EHGG(groningen) naar EHEH(eindhoven) waarbij vanaf groningen alles wordt uitgelegd omtrend de Radio Transmissie. Daarbij zijn dus alle controllers aanwezig; Ground, tower, departure/arrival, Amsterdam Centre en verder naar eindhoven hetzelfde. Doel is om dus bekend te raken met het fenomeen ATC. ze hebben speciaal gekozen voor groningen en eindhoven omdat daar de procedures minder ingewikkeld zijn dan op Amsterdam. En daar amsterdam op een doordeweekse avond een van de drukste luchthavens is, is dat absoluut niet geschikt voor beginnende vliegers. Voor je mee doet aan een beginnersavond zul je je moeten verdiepen in de materie. sids/stars (standaard instrument departures/ standard arrival routes) het instellen van de juiste luchtdruk (qnh) op bepaalde vlieghoogtes en voldoende inzicht in het vliegtuig zelf; voor dat laatste moet je echt wel weten hoe de navigatie werkt. Daarnaast is het slim om zo snel mogelijk aan de FSnavigator te gaan. deze module helpt je navigeren dmv een interactieve kaart met alle geografische punten en VOR/NDB bakens. Voor de R/T heb ik hier 2 leuke documenten: http://www.1c.nl/nl/instruct/files/EHAM_Departure_met_KLM202.pdf http://www.1c.nl/nl/instruct/files/EHAM_Arrival_met_KLM202.pdf mocht je gaan vliegen, praat dan niet alles na wat op dit document staat want bijvoorbeeld een Information Letter (information Charlie of Wiskey) verandert steeds, en verandert mee met de Metar die wordt uitgegeven door het weerstation op de luchthaven waar je heenvliegt/vertrekt. Je kan ook gaan lessen bij een VA, zoals bovengenoemd de KLM-va. Hiervoor kan je je aanmelden als KLS'er. Hierbij moet je zowel theorie als praktijk examens doen. Slaag je uiteindelijk voor je virtuele PPL en CPL, dan krijg je een KLM registratie nummer en kan je overal op vliegen. Heb je al de nodige ervaring dan kan je een verzoek om vrijstelling indienen bij de Staff die je dan een apart examentje geven waaraan zij kunnen zien dat je de vaardigheden in de vingers hebt. Ik geef wel alsvast de volgende waarschuwingen :roll: denk er niet te makkelijk over en investeer wat tijd in het bestuderen van kaarten en procedures om anderen zo min mogelijk tot last te zijn. Op een rustige middag kan je gerust dingen vragen op de frequentie van de controller waar je je op dat moment onder bevindt, maar doe dat zo min mogelijk 's avonds om zo ergernissen van mede vliegers - die op short final hangen met hun 744 en nog geen landing clearance hebben gekregen - te voorkomen ander belangrijk ding is dat het wel een "spel" is, maar zo gedraagt het zich niet. Het is net als IRL een serieuze zaak. Handel zo veel mogelijk binnen de richtlijnen. Geen moppentappen en geen langdradige verhalen, IRL mag je daarvoor ook je brevet inleveren, hier word je gewoon gekicked/gebanned. dus ook niet zingen Ik hoop dat ik de vliegers hier wat enthousiaster heb gemaakt en dat ik jullie eens kan begroeten op het netwerk. 6 en 7 oktober zijn er de FS dagen in lelystad waar ik ook bij aanwezig zal zijn. Komt allen
heb me gisteren aangemeld op het avio netwerk maar het werkt nog niet helemaal moet nog even uitzoeken waarom niet.
IVAO wat is je probleem? er is als het goed is een stappenplan. registreren IVAO en downloaden IVAP is zo'n beetje t belangrijkste
en nogmaals zet jezelf niet meteen in op EHAM want door de zenuwen ga je waarschijnlijk onherroepelijk de fout in wat je wel kan doen is IVAC downloaden, dat is de controller client. dan verbind je als EHAM-OBSxx waarin xx een nummer is, bijvoorbeeld 38, wat je wilt. vervolgens ga je via Teamspeak, het programma dat we gebruiken voor de R/T naar een kanaal op schiphol, EHAA_W_CTR of EHAM_W_APP, EHAM_A_TWR. je kunt dan meeluisteren èn kijken met de ATC zonder dat je actief deelneemt.