Futaba GY520 wie?

Discussie in 'Electronica' gestart door raptor90rules, 13 mei 2009.

1. raptor90rules

raptor90rules

Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Al een tijdje heeft Futaba een nieuwe gyro in hun assortiment, de GY520.

Op het eerste gezicht ziet hij er lekker compact uit, en voor het instellen kun
    je gebruik maken van de laptop.

Alles klinkt leuk maar hoe is het vliegen met deze heli? Er word gezegd dat hij
    evengoed/beter is dan de GY611. In dat geval kan het best aantrekkelijk worden namelijk!

Wie heeft hier ervaring mee? en wat zijn de bevindingen

2. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    EricW heeft er sinds kort een in zijn t-rex 700
    PB hem even

Bas

3. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Ben ook benieuwd om dat te horen. Zou een serieuze tegenhanger van de Spartan moeten zijn...

4. Tiger2

Tiger2

Lid geworden:
    31 aug 2006
    IK heb er 1 op mijn Hirobo SDX zitten.
    Was in 5 minutjes ingesteld en werkt super...heb zelf verder alleen ervaring met de 401 maar in vergelijk is de 520 veel beter.
    Ik heb de gain nu op 33% staan en hij doet bij voorwaartse vlucht nog een beetje hunten. draait super snel maar is langzaam als je daarom vraagt...
    Ik heb m in de F3C stand staan maar je kunt m ook in 3D stand zetten en dan is ie nog sneller.

5. koen69

koen69

Lid geworden:
    6 dec 2007
    Is er nog iemand die met een Futaba GY 520 vliegt?

6. jhrrekers

jhrrekers

Lid geworden:
    18 aug 2008
    Ja hiero.......

Mijn trex 500 heeft omdat hij zich zo goed gedragen heeft ook een verwen beurt gekregen. Heb hem ook een mooie GY-520 gegeven, en hij zegt dat die er superblij mee is. Met de 401 bij abrupte manouvres of bij snell achterwaarts en dan zijwaarts vliegen kon hij de staart niet houden. de 520 heeft hierbij geen last.

Ik heb beide modes (3d en f3c) geprobeerd en hij staat nu constant in de 3d mode.
    In f3c mode start de staart bij een piro rustig, in 3d begint hij agressiever.

Standaard is de piro rate bij 3d ook sneller.

Al met al een super fijne gyro.

Hoe hij zich houd bij een spartan weet ik niet omdat ik zelf geen spartan heb waarmee ik een vergelijk kan trekken. Ik denk dat ze niet voor elkaar onderdoen.

Hij is ook makkelijk te programeren, inderdaad kan het met de computer maar het werkt ook met een klein drukknopje aan de zijkant van de gyro waarmee je met behulp vvan 3 verschillende kleuren lampjes de gyro kunt instellen.

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. hij werkt nu samen met de 9257 van futaba maar zo gauw je de bls257 los kunt bestellen dan koop ik die.

Over de gyrogain op de zender zeg ik niets, dat is namelijk bij iedereen verschillend, er zijn veel verschillende factoren die de hoogte van je gain kunnen beinvloeden. denk alleen maar aan hoe strak je staart riem staat, speling, verslketen blaadjes, welk soort blaadjes enz enz.

Zoals ik eerder al zei ben ik super tevreden. Met de 401 kon ik de governer van mijn trex 500, met align regelaar, niet aanzetten omdat die governor niet goed werkt, das algemeen bekend.
    Nu ik de 520 heb, heb ik hem voor de gein eens aangezet en de instellingen voor hoe hij opthrottle reageert op medium ipv fast gezet en warempel hij houd de staart beter dan wanneer ik de 401 erop heb. geen idee waarom.

Wat ik ook grappig vind is dat waneer de gyro initialliseert hij naar je begint te zwaaien.

Of mijn 500 doet dat omdat hij zo gelukkig is....

groet
    remon

7. Chiel3667

Chiel3667

Lid geworden:
    3 mei 2009
    Hee,

Zelf heb ik ook de GY520. Nog weinig ervaring. Zit nu op mijn Trex450. maar door o.a. het weer nog weinig meegevlogen.

Heeft iemand ervaring met de GY520 in combinatie met een JR DS3500G tailservo.
    Zit aan deze combi te denken voor op een Trex250.

De JR DS3500G is net effe sneller dan een Futaba S9257.

Alvast bedankt.

Deel Deze Pagina