FY-31-AP 'hoe automatisch op RTL?'

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door EGrouve, 14 dec 2012.

1. EGrouve

EGrouve

Lid geworden:
    16 jun 2012
    hallo,

ik heb een setje fpv spullen gekocht wwaaronder de Hornet OSD en de FY-31-AP.

nu heb ik de boel al werkend alleen kan ik hem niet zo krijgen dat als de verbinding tussen de zender en ontvanger verbroken wordt dat de FY31AP dan automatisch op RTL springt en zodoende dus automatisch terugkeert naar aangegeven punt...

ook heb ik begrepen dat je de fy31ap in kunt stellen op de computer zodat je de cirkel grote kunt bepalen in de ACM mode en de terugvlieg hoogte en snelheid in de RTL mode,

blijkbaar heb je hier dat GCS programma voor nodig maar kan iemand mij die ook ff uitleggen want daar snap ik helemaal de ballen van...

mvg Ewald

2. Steveno

Steveno

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Ewald,
    Ik heb zelf geen fy31ap, wat je moet doen is de setting RTL de switch die dit in of uit schakeld programmeren als failsafe van je ontvanger.
    Wanneer je dus in een fail safe situatie komt, moet je ontvanger het commando RTL als fail safe sigaal naar je fy31ap geven.
    Google maar eens op "fy31ap fail safe"

3. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    De vervolgvraag om je te kunnen verder helpen is dan: Wat voor merk zender/ontvanger heb je?

4. EGrouve

EGrouve

Lid geworden:
    16 jun 2012
    een futaba R6014HS

en ga het instellen van de failsafe proberen in te stellen.... van het weekend meteen ff proberen....

5. EGrouve

EGrouve

Lid geworden:
    16 jun 2012
    heb het voor elkaar gekregen....

deze kan op slot....

6. Jan van Brenk

Jan van Brenk

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Ik heb sinds kort ook de FY-31ap, en heb een probleem als ik naar RTL (return launch) of ACM (auto circling mode) switch loopt een servo van mijn ailerons de hoek in en het toestel begint alleen maar te rollen, dit zowel vleigend als aan de grond, de ABM (auto balance mode) mode werkt wel goed.

De Fy-31a zit op een delta met de juiste dip switch schakeling, en heb de laatse update erover gerdaaid V2.01

Iemand een idee wat ik niet goed doe.

Groete Jan

Deel Deze Pagina