G-OSD van HobbyKing

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Pebbles, 14 aug 2011.

1. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Wie o wie heeft er ervaring met deze osd van HobbyKing,
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing G-OSD (On Screen Display) with GPS
    Heeft iemand deze al in gebruik en hoe bevalt tie.

Ik heb vandaag mijn maiden met fpv gedaan, en heb gemerkt dat het lastig is, om in te schatten hoe hoog, hoe ver, e.d. je vliegt.

Heb je nog een grondstation voor nodig, of kan je alleen volstaan met deze module? Het lijkt mij, dat je een referentie punt moet hebben, die met de GPS module communiceert die in je tuigje zit. Het referentie punt wordt toch door gegeven vanuit een vast punt?

Graag hoor ik de ervaringen van mensen die hem gebruiken.

Groeten Ron

2. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Niet kopen dit is echt troep. Hij heeft geen home pijltje. Hij laat niet zien hoever je bent. Ofwel voor navigatie heb je er niks aan. Ga dan kijken naar een EZosd, RVosd of een remzibi.

3. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Nah, troep is wel erg sterk uitgedrukt. Dit is een uitgebreidere variant van de veelgebruikte E-OSD (zelfde fabrikant) die alleen 2 spanningen aangeeft. Op zich wel leuk om ook snelheid en hoogte bij benadering te kunnen zien. Is wel 1 Hz GPS, dus langzame update. Kost niet veel, maar voegt ook weinig toe.

Wil je de OSD echt ook voor de oriƫntatie gebruiken, dan moet je naar de alternatieven zoals Hugo aangeeft. Dan praat je ook wel over andere prijzen.

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik wacht nogsteeds op een handig iemand die dat ding kraakt voor betere firmware,
    maar daar kunnen we nog wel lang op wachten denk ik. ;)

5. dirver

dirver

Lid geworden:
    2 aug 2009
  6. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Omdat het draadje dubbel gepost is, doe deze dan maar op slot, dan kan het voortgezet worden in de andere.

Beetje onzinnig om er twee open te hebben staan.

Grtz

7. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ik heb hem gekocht, getest en uitgefikt. De beschrijving is heel summier en de kleurcodering is slecht, zeer zeker voor een kleurenblinde als ikke.

Wel kan ik duidelijk zeggen dat de plaats van de tekst in beeld beter is dan de Simpel OSD die ik normaal gebruik. Helaas heb ik daarvan de GPS ontvanger kapot. Dus ben op zoek naar een nieuwe GPS ontvanger voor op de Simpel OSD.

Deel Deze Pagina