ik zou graag gaan heli vliegen, maar ben een totale leek op dit gebied. Dus heb ik mij nu een simulator aangeschaft, namelijk phoenix r/c met een game pilot 6 zender. Bij het instellen van de zender moet je op een gegeven moment de verschillende functies aan de hendels toewijzen. Om later problemen te vermijden wil ik nu aan jullie vragen welke functies wijs ik toe aan welke hendels. *engine *collective pitch fully up *rudder fully right *elevator fully up *aileron fully right hoop dat iemand mij hier mee kan helpen???
Barry, dat ligt aan de indeling op je zender (mode 1 of 2). Als je de stick zonder neutraalstelling (dus met ratel) links hebt dan als volgt (L=linker stick); *engine --> L hoog-laag *collective pitch fully up --> L omhoog *rudder fully right --> L rechts *elevator fully up --> R omhoog *aileron fully right --> R rechts normaliter zou ik verwachten dat de sticks ook de andere kant op moeten worden gecalibreerd en ook de middenstand...
Helicopterleek Hello, evals jij ben ik een leek en oefen al een tijdje met een flighsimulator. Op aanraden van oa het modelbouwforum heb ik eerst iemand gezocht die mij op een degelijke manier ( praktische ervaring) kan het helicoptervliegen aanleren. Een paar crachen kan uw hobby finantieel vroegtijdig stoppen. Vraag hier aan uw leraar welke mode hij gebruikt,bij mij was ook de mode 2 zoals hiervoor beschreven. Bob.
Je moet effe in de manual kijken. Daar staat in hoe je hem naar mode 2 kan omzetten (openmaken etc, iets met een plaatje omzetten). Helikopter is altijd mode 2. Dus in mode 2 aanleren. Dan in 't menu met setup new transmitter instellen via de wizzard. Wijst zichzelf allemaal uit......... Gr.Tino Heb ook een 12V adapter erop gesoldeerd want je zult zien dat 't batterijen vreet......