Hoi, Voor mij simulatoren gebruik ik altijd de Gamebird. Dat bevalt goed maar ik wil proberen om extra knoppen op mijn gamebird te bouwen. Er zit nu maar 1 druk knop op terwijl je in Easy fly hier meer functies mee bediend. Ik zit er over te denken om er nog 1 druk knop bij te bouwen zoals er nu al op zit en misschien nog wel een schuif kanaal als dat mogelijk is. Zodat je functies zoals landings gestel en flaps apart kunt bedienen. Ik denk dat het in Easy fly zelf geen probleem moet zijn omdat het programma rekening houd met 8 kanalen. (bij het calibratie scherm) Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt. Marten
Hoi, In middels heb ik de gamebird open gemaakt om te kijken of het mogelijk is. Als eerste heb ik gezien dat als ik extra schakelaars wil in bouwen moet ik wel een druk knop gebruiken en geen ''aan uit'' schakelaar. Verder zal ik waarschijnlijk een nieuwe kabel moeten kopen voor naar de gamepoort omdat ik meer snoeren nodig heb van de gamebird naar de gamepoort moet leggen. Verder worden er geen weerstanden gebruikt of andere dingen dus die zal ik gelukkig ook niet moeten in bouwen. Verder gaan er nu 7 snoertjes naar de gamepoort. Voor de schakelaar 2. Dus bij elke schakelaar komen er 2 snoertjes bij. Verder vraag ik me nu af hoe ik weet welke aansluitingen ik moet gebruiken voor in de gamepoort en hoe ik hier achter kom. Of wel aan welke pinnetjes moet ik de extra snoertjes solderen. Groeten Marten (misschien hoort dit topic meer thuis in model electronica )
Als dit mogelijk zou zijn was dat wel toppie, maar hoe wil de die draadjes dan aansluiten? En misschien hebben ze in de aansluitkabel achteraan nog weerstanden gezet? Volgens mij zitten er op de plaatjes waar de potmeters? zitten wel weerstanden temminsten dat dacht ik de laatste keer te zien en rechtsboven (of links) zit al een mooi plaatsje precies tegenover die andere drukschakelaar die bij mij soms niet zo heel goed werkt.
Vind je het erg dat ik geen moer snap van wat ze daar allemaal zeggen? Ze beginnen over allerlei kaarten te praten en verder kom ik niet. Als iemand een NEDERlANDS bouwverslag kan plaatsen zonder al die mikmak zou dat fijn zijn (toch nog bedankt voor die link hoor).
Wow! als ik tijd heb om het helemaal te vertalen zal ik het zeker doen! het is gewoon verdorie een uitleg met ALLES erop en eraan
Hoi, @Dirk Bedankt voor de link, een mooie uitleg hoe het werkt met een joystick en de gamepoort. Uit deze uitleg heb ik begrepen dat er voor een schakelaar toch een weerstand nodig is. Deze moet dus wel in ''stekker'' van de gamebird zitten. Weet iemand of dit klopt? Verder vraag ik me nog steeds af op welke pinnetjes van de gamepoort de extra schakelaar(s) moet komen. Dit heb ik niet uit de uitleg kunnen halen omdat die van een joystick uitgaat. Een joystick is namelijk met 2 assen en een gamebird heeft er 4. Alvast bedankt. Marten
Marten een "gamebird" bestaat uit twee joysticks met twee assen ..... op de connector is pin 1 t/m 8 de eerste Joystick en pin 9 t/m 15 de tweede .... Button/switch 1 is een verbinding tussen pin 2 en 4 Button/switch 2 is een verbinding tussen pin 7 en 5 Button/switch 3 is een verbinding tussen pin 14 en 12 Button/switch 4 is een verbinding tussen pin 10 en 12 dit zij gewone "domme" schakelaars zonder weerstand o.i.d. (de pull-up weerstandjes zitten in de computer ...)
Hoi, In middels ben ik langs de elektronica winkel geweest om onderdelen. Als 1e heb ik dus 2 schakelaars/drukknoppen gekocht. 1 om de oude te vervangen en 1 om aan de andere kant v/d gamebird in te bouwen. Ook heb ik een kabel gekocht voor aan mijn gamepoort. Nu heb ik deze bekeken en zie ik dat er meer dan 15 snoertjes uit komen, dit zou dus betekenen dat er dus op sommige pinnetjes 2 zitten. Verder hoopte ik dat ik door middel van de kleuren v/d snoertjes zou kunnen kijken waar ze zouden moeten worden gesoldeerd in de gamebird. Maar er zitten dus snoertjes bij van de zelfde kleur. Zitten die dan ook op het zelfde pinnetje in de stekker? Verder is het dus voor de extra schakelaars nodig om te weten welke kleur bij welke pin hoort of is dit willekeurig? In dat geval had ik dus beter een aparte stekker en kabel kunnen kopen. Verder had de elektronica winkel geen schuif weerstanden meer, enig idee waar ik die dan wel kan halen? O ja, 'k had nog ergens Nederlandse informatie gevonden over de gamepoort: http://www.stack.nl/~marcov/mainfaq/ Even de zoek functie gebruiken (ctrl + f) Gamepoort. Groeten Marten (t's moeilijker dan ik dacht maar nog steeds leuk.)
Hoi, Het is gelukt, altans het electrische gedeelte. Ik heb nu dus 1 extra knop gesoldeerdt. (meer kan altijd nog) Maar ik heb nog steeds een probleem namelijk easy fly ziet het extra ''kanaal'' niet Verder weet ik wel 100% zeker dat het werkt omdat in het configuratie scherm van window's deze extra knop wel herkend wordt en werkt. What to do? Is er een mogelijkheid om easy fly iets te veranderen zodat deze extra knop wel herkend wordt? Anders is de moeite eigenlijk voor niks geweest. Marten
misschien licht het kannaal buiten het berijk van easyfly easyfly ziet namelijk maar kanalen tot de 8 (toch?) en misschien heb je hem net op een er buiten gesoldeert, ff op een ander pennetje dus misschien?
Hoi, Ik heb nu Button/switch 2 toegevoegt (zie post van Dirk) Als ander opties zou ik nog Button/switch 3 of 4 kunnen proberen. Maar ik denk niet dat het schilt. Marten
Hoi, Ik heb net nog even geprobeerd of button/switch 3/4 wel werkt maar die werken helemaal niet, zelfs niet in window's. Marten
Hoi, Inmiddels gebruik ik mijn gamebird ook voor microsoft flight sim. 2004. Echt een aanrader voor iedereen die rc vliegt, als je een gamebird gebruikt ipv een joystick kun je het vliegtuig veel beter besturen omdat je reflexen van het modelvliegen mee werken. Vooral met tower view is het leuk. En een ander positief punt is dat ik mijn extra schakelaar kan gebruiken. :lol: Is het toch niet helemaal voor niks geweest. Maar ik vind het nog steeds jammer dat het in easy fly niet werkt. Marten