gas uitschakelen met schakelaar op mx-12

Ik heb sinds kort een Graupner MX-12 zender.

deze gebruik ik in combinatie met een easy-glider van multiplex.

alleen is het nu zo dat als je wilt zweven(motor uit dus) dat de stick van gas helemaal naar beneden moet, en dat stuurt niet heel fijn(vind ik dan) ik vind het fijner als deze gewoon neutraal staat, alleen dan gaat je motor weer aan en dat wil ik niet.

dus ik vraag me af of het mogelijk is om met bijvoorbeeld de aile d/r schakelaar het gas uit te schakelen? en hoe dat intestellen is? ( als de schakelaar op bijvoorbeeld 0 staat dat je dan gewoon de stick voor gas kan bewegen maar dat er niks gebeurt en als deze weer op 1 staat dat de motor dan wel reageert).

Ik heb sinds kort een Graupner MX-12 zender.

deze gebruik ik in combinatie met een easy-glider van multiplex.

alleen is het nu zo dat als je wilt zweven(motor uit dus) dat de stick van gas helemaal naar beneden moet, en dat stuurt niet heel fijn(vind ik dan) ik vind het fijner als deze gewoon neutraal staat, alleen dan gaat je motor weer aan en dat wil ik niet.

dus ik vraag me af of het mogelijk is om met bijvoorbeeld de aile d/r schakelaar het gas uit te schakelen? en hoe dat intestellen is? ( als de schakelaar op bijvoorbeeld 0 staat dat je dan gewoon de stick voor gas kan bewegen maar dat er niks gebeurt en als deze weer op 1 staat dat de motor dan wel reageert).

Daar moet je gewoon aan wennen .

Hondertduizende mensen vliegen zo . :D

Of ga je bij het volgende motormodel ook met een schakelaar de motor aan en uit doen .

Mvg Johan

misschien dat het nog wel kan lukken trouwens. Heb al best wat gekke mixers voor elkaar gekregen in de MX-12. zal nog wel ff kijken!

heb een versie die op het schermpje zou moeten kunnen werken...

Ik heb het met een leeg model geprobeerd, dus misschien moet er bij jou iets anders..

Je moet een mixer instellen om de Gear en throttle te linken. Daarbij de OFFSET op 125. Ik heb hem ff op de ELEV D/R switch gezet.
Als je die omgooit, gooit hij het nulpunt van kanaal 1 (gas) ver naar beneden door de OFFSET. Dit doet hij zó ver, dat zelfs als je vol gas gooit, kanaal 1 niet boven het minimum komt waar je begon. Je regelaar zal dus niet aan gaan (als het goed is).
Hierbij is het nog wel afhankelijk hoe je GEAR switch staat (rechtsachter). Probeer maar eens ff. moet lukken!

[MIX1]» GEA » THR
OFF OFFSET +125
+100% +100%
SW ELEV D/R

Harstikke bedankt!

het werkt, ik kan nu het gas aan of uit zetten met schakelaars.

echter krijg ik jou mixer er niet precies zo in ik heb namelijk:

[MIX1]» GEA » THR
OFF OFFSET +125
0% +100% ( hier 0% bij de 1e, kan ik niet veranderen, of niet vinden hoe) maar het werkt zo dus ik vind het prima.
SW AILE D/R (andere schakelaar maar die kan ik gewoon wijzigen)

Misschien kun je ook een vrije mixer toepassen?

thr-thr

welke -100% mixt, aan te wiijzen op een vrije schakelaar.

Je bent de GEAR aan het schakelen en die zit standaard op de knuppel rechts achter. Dus in de ene stand heb je nu 100% ingesteld. die andere kan je instellen als je de knuppel rechtsachter om zet. Blijkbaar is dat dus niet nodig. Ik had ze allebei gewoon ff snel op 100% gezet zodat ze volledig met elkaar meegemixt zijn. En dat werkte ook :).

Leuk met die mixers is dat ik ze ook niet helemaal snap, maar met wat proberen kom je vaak al een heel eind!
Heb hem in het lijstje erbij gezet.
moet dat topic zowieso nog ff bijwerken geloof ik, zijn al veel meer leuke dingen bekend!
het-mx-12-instellingen-topic

Laatst bewerkt door een moderator:
dat ging niet helemaal goed, ik kreeg nu namelijk dat ie juist volgas ging als ik de schakelaar omzette.

Maar de manier van Sietse werkt perfect, dus ik hou het daarbij.

dat ging niet helemaal goed, ik kreeg nu namelijk dat ie juist volgas ging als ik de schakelaar omzette.

Maar de manier van Sietse werkt perfect, dus ik hou het daarbij.

als het foutgaat moet je ff de +100% veranderen in -100%, dan draai je de beweging als het ware om:wink:

En bij voorkeur dit soort fratsen zonder gemonteerde prop uitvoeren....

:)

(ik neem aan dat de easystar tegen het plafond zat?)

haha:D, nee het is een easyglider(lag op mijn bed en hij schoot opeens wel naar voren, maar reageerde gelukkig net zo snel om de schakelaar weer om te zetten, dus het viel mee :)

Back