Gat 2mm boren in M4

• Topicstarter Topicstarter nitrostar
  • Startdatum Startdatum
N

nitrostar

Guest
Hallo,

is het mogelijk (nog stevig) om een gat van 2 mm te boren in een draad M4???
Heb namelijk wild weg CVD shafts aangeschaft maar zijn 5mm te kort, dit heb ik nu kunnen oplossen door een extra kogellager te plaatsen! Maar nu moet ik wel een nieuw gat boren voor de velgmeenemer!

Andere oplossingen zijn altijd welkom en zal vanavond foto plaatsen!

Vb. Zouden er mss conische stukken bestaan die je op de M4 draait en dan natuurlijk velgmeenemers met conische binnenkant (deze bestaan zeker!)

Alvast bedankt

Dit had ik ook al nagekeken maar raden jullie dit af om te doen want 0.4mm is helemaal niet veel hé!

Zijn er hier dan andere oplossingen voor?
Mss kan ik mijn asjes van mijn differentieel verlengen of langere cupjoints dan kan ik het originele gat gebruiken???

Hier is dan de foto van een gemonteerde CVD-aandrijfas en de andere waar je het gat in kan zien.

DSC00007---rcp13.jpg

ofhttp://www.rcpics.net/img/59050

Denk dat ik de oplossing heb gevonden.
Eerst neem ik een lage moer DIN439 M8 waar ik de schroefdraad uitboor met een boor diameter 8! Dan neem ik een borgmoer DIN985 M4 en deze leg ik in de lage moer vervolgens leg ik deze M4 dan in de M8 en las ik het af...
Dan steekt er 1mm van de borgmoer door de lage moer en dit ga ik dan ook een beetje uiboren zodat ik iets dichter kan komen!
Meenemer.jpg

En weg is de borging uit de borgmoer.......
Dat plastic in de borgmoer zal waarschijnlijk smelten als je gaat lassen/solderen.

waarom zoveel risico nemen voor een paar dingetjes van enkele euro;s

de schade die je kan oplopen doordat je asje breekt of wiel los schiet is vele malen groter,,

Cheeta zei:
waarom zoveel risico nemen voor een paar dingetjes van enkele euro;s

de schade die je kan oplopen doordat je asje breekt of wiel los schiet is vele malen groter,,
Met de laatst beschreven methode kan ik toch geen schade oplopen???

Is ondertussen al gebeurd maar heb inderdaad ook een lage moer M4 gebruikt waardoor het mooi aanpast...
Wat ik nu genaamt heb mag ik toch gebruiken als velgmeenemer hé, ik zie toch niets over het hoofd ofzo???

Back