moet je in een kap van een monstertruck ook gaten maken voor koeling? de cilinderkop komt er een paar vinnen door...(hpi savage) grtz nitro
je moet altijd kooling hebben, alleen een motor die uitsteekt is neit genoeg, de motor zal over verhit raken zonder gaten. de carb. moet ook koele lucht krijgen zonder koele lucht zal je motor niet zo goed lopen. het is niet zo mooi maar noodzakelijk! onthoud dat!
Dat klopt... Ik heb een keer zonder gaten ger4eden... brrr.. de rook van verbrand benzine op mijn cylinderkop kwam onder de kap uit. Dus WEL gaten maken. En dan neem je een passer maak je een mooi rondje op je ruit en dan snij je die uit. Ik heb zo'n olfa van hpi geloof ik.. dat s een passer met een mesje erin. succes Rick
Even iemand aan het woord die zelf al iets meer dan een jaar een Savage ridt (zééér tevreden :lol: ): Bij De Savage hoef je geen gaten in de standaard kap te maken. Er komt genoeg koeling van bovenlangs, en ook van onderen (de kap staat heel hoog). Mijn ervaring is dat deze motor (de 21BB) niet overhit raakt zonder gaten. Alleen als je een zogenaamde SUV body koopt, die geen Pick-Up achterkant heeft, om daar voor koeling te zorgen, moet je wel gaten maken. Zet de kap ook niet extra hoog of zo, dat vermindert de koeling. Op zich kan dit ok niet zo veel kwaad. Als je de motor maar goed afstelt, dus niet te arm. Wil ik niet zeggen dat je hem superrijk moet zetten, dat hoeft echt niet. De Savage is een perfecte Basher! :lol: Greetzz, Robbert
De standaard kap van een savage heeft al een Gat waar de motor door naar boven komt en je ziet een Savage en een T-Maxx bijna nooit met gaten in de ramen tenzij het idd zo'n SUV kap is en geen Pickup kap.
ik heb dus een keer vergeten, ja vergeten om een gat erin te maken, was de 3e dag na het inrijden, toen wou ik ff zien hoe de kap stond, dus erop gezet, en voor het eerst lekker bashen... maarja, er zat dus geen gat in en er kwamen wat blaadjes in, na een tijdje kwam er dus rook uit me auto van bladeren die bijna in de hens vlogen :| oepss daarna maar vlug gaten erin gemaakt