Bouwverslag Gaui 350X

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Torquednb, 1 jun 2014.

1. Torquednb

Torquednb

Lid geworden:
    12 jul 2013
    Aan het begin van mijn Multicopter virus heb ik alle delen besteld voor een 450 of TBS, uiteindelijk is de bouw daarvan totaal ondergesneeuwd door het feest dat Mini heet. :D

Vorige maand heb ik dan toch een frame besteld om de onderdelen te kunnen monteren en te vliegen, eisen voor het frame waren compact en goedkoop.
    Na mijn idee voldoet het Gaui 350x frame hier perfect aan dus vandaar de aanschaf.

En dan nu bouwen! :cool:

De doos super spannend natuurlijk...[​IMG]

Inhoud, alles netjes verpakt en de gebruikte materialen zijn super netjes.[​IMG]

Body bestaat uit 2 plaatjes met daartussen de bevestiging van de armen. [​IMG]

Nette schroefjes en een degelijke constructie. Handleiding (voor zover nodig)is zeer duidelijk.

Motorpods, hier liep ik tegen een klein probleem. Bij de Sunny's komen de kabels er aan de zijkant uit, bij de Gaui motoren lopen deze naar achter direct weg in de armen. Na wat dremel werk kon ik de motoren net monteren.[​IMG]

Armpjes zijn gemaakt van zeer dunne aluminium, als je hard drukt zit er een deuk in. Het plaatje voor de FC zit vast met rubber ringen om trillingen te dempen.[​IMG]

Voor de ESC's heb ik gekozen voor de Afro Slim omdat deze in de armen passen en ik zo een cleane build kan behouden.

Pod's gemonteerd en even checken of alles vrij kan bewegen.[​IMG]

Yay, kabels. Eens kijken of ik het een beetje netjes weg kan frotten :p

Omdat de Afro's geen bec hebben maar een ubec geplaats, denk dat ik nog even ga zoeken naar een iets kleinere 5A is een beetje overkill voor een FC en ontvanger... :rolleyes:[​IMG]

Zo, klaar! :cool: Morgen de maiden, gaan voornamelijk LOS vliegen.[​IMG]

Specs:
    Gaui 350X frame
    SunnySky 980 II
    Gemfan 9X4.7
    Afro Slim 20A
    Openpilot CC3D
    5a Ubec
    4s 2.2A

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Torquednb

Torquednb

Lid geworden:
    12 jul 2013
    Net terug van de eerste vlucht, beetje los wat dingen gecheckt. Wat een power! :cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Gadg.Ed

Gadg.Ed

Lid geworden:
    3 feb 2014
    Leuk bouwverslag.

Ben zelf ook in het bezit van een Gaui 350x. Was eerst een 500, maar recent een 350 van gemaakt door het monteren van deze kortere armpjes. Hij is nu nog compacter om mee te nemen. Betreft vliegeigenschappen maakt het niet veel uit.

Ik heb wel kleinere props gemonteerd. Ik had eerst ook 9x5. Maar nu 8x5 gemonteerd.
    De 9x5 props draaien net over het kapje heen. Als de kap ooit eens loslaat gaat dat denk ik niet goed komen.

Misschien nog een tip :). Ik heb zelf van aluminium een landingsgestel gemaakt.
    De metalen beugeltjes onder de motormounts zorgen ervoor dat bij een wat onzachte landing de motormounts kunnen verdraaien of erger.

Ik vlieg overigens met de Naza M lite met GPS.

Groeten,

Edwin

Deel Deze Pagina