GeeBee indoor pylon modelletje

hier een kort bouw verslag van een GeeBee pylon modelletje

090220101274.jpg

model nagetekend via de mal van Ramon

090220101275.jpg

voorzichtig uitsnijden, gebruik een scherp nieuw mesje
niet in 1 keer door het depron proberen te snijden

090220101276.jpg

beetje afwerken, ik gebruik waterproof schuurpapier
voorzichtig in 1 richting schuren

090220101278.jpg

roeren uitsnijden, rustig snijden,
mes HAAKS houden

090220101279.jpg

houd de liniaal goed op zijn plek, snij nu onder een hoek van 45graden
nu kan het roer ook neerwaarts bewegen

090220101280.jpg

bij dit snelle pylon model is plakband een uitstekend schanier

090220101281.jpg

dit modelletje heb ik het neusje van 5mm EPP gemaakt

090220101282.jpg

op zijn pootjes, met een 1,5mm koolstof kruis er tussen

090220101283.jpg

nog meer 1,5mm versteveging

090220101284.jpg

het koolstofkruis onder de vleugel ook 1,5mm
gaat door het landingsgestel

090220101285.jpg

klaar en op zijn pootjes

090220101286.jpg

ruwbouw model 23 gram

090220101287.jpg
'
rolroerservo, plakbandje, gaatje in vleugel snijden,drupje lijm klaar

090220101288.jpg

met alle servo's 44 gram

090220101289.jpg

extra stukje epp, motor met schroefjes, drupje CA-lijm in epp gedraaid

090220101290.jpg

tot nu toe 68 gram

090220101291.jpg

bovenkant er op, stukje extra epp versteveging

090220101292.jpg

klaar 98 gram vliegklaar


groet Han
 
Tekening staat op:

f3p.nl -> F3P plans/tekeningen -> EIM racer

evt zijn de gesneden onderdelen, motor + regelaar + prop bij mij te verkrijgen

stuur maar een PB

Groet
Winfried
 
hoe deze vliegt weet ik nog niet, dit is mijn 2e

de 1e vloog hartstikke leuk en goed.
op me club vliegen we er met een aantal ook buiten mee
groot fun gehalte, relatief goedkoop
deze heb ik in 1 avond gebouwd
 
Het is een leuk dingetje ..

Ik ben ook met exemplaar 2 bezig, maar heb geen 5mm EPP, dus 6mm depron. Mijn eerste was 86 gram, maar met 10 gram motortje, jij gebruikt een 19 grammer zo te zien.
Ik ga bij deze V stelling toepassen, en rolroeren eraf halen. Zolang het alleen racen is kan dat best goed werken (ik kwam in Hengelo een heel eind met een stick zonder rol).

Ach ja ... je probeert wat.

Trouwens, komt er nog een kleurtje op ??

Ik ga overigens de poten ook massief maken, anders breken ze te snel.
 
Laatst bewerkt:
landing gesetel

Hoi Volhout,

Het massief maken lijkt me een prima idee. Ik zie bij de meeste dat er twee staven heel dicht bij elkaar door het landing gestel lopen waardoor er een zwakke plek ontstaat die bij een beetje een harde landing meteen kraakt. Als de vlieg eigenschappen goed zijn is er natuurlijk ook een wat grotere voor buiten van te maken die nog meer kan hebben. het model vind ik echt super. Ik heb er zelf al twee gemaakt in verschillende versies, met een volle romp en een profiel. Deze waren snel kapot door gebrek aan vlieg ervaring. Ik kan het nog een keer proberen om deze iets groter maken en wat meer verstevigen. Kan ik niet mee racen maar houd hem dan waarschijnlijk wel langer heel. Vlieg plezier lijkt me zeker kunnen met dit kistje. Ik ben benieuwd hoe ze er allemaal uit gaan zien.
 
Volhout, das geen 19g motor maar een 9g, die heeft 3 bevestigingspunten tov de 4 die de 19g heeft. En 2200kv geloof ik.

Geen rolroeren??? Geen rudder! Als je wilt racen zorgt zoon rudder (vooral als je hem gebruikt) alleen voor weerstand.
Iets wat daarnaast nog zou kunnen is maar 1 rolroer gebruiken (rechter), vroeger deden de sp400 pylonracers dat ook wel eens.
 
Net te laat

@nando: bedankt voor de tip, maar het is net te laat. De GeeBeeTwee zit te ver in elkaar om te gaan slopen. Ik ga het gewoon proberen, en als het niks is dan komt er vanzelf een GeeBeeDreeeeee...

Ik denk dat dit nog binnen de wedstrijdregels valt ...toch ??

full


P.S. In Hengelo had ik GeeBee(1) zonder rudder, en ik had er buiten al mee gevlogen, maar binnen was het geen succes. Waarschijnlijk kwam dat doordat de eerste vlucht gelijk het gehele landingsgestel er onder uit gevlogen is, en ik met opgooien van de kist er niet voldoende controle over kreeg. Daarnaast is het zwaartepunt daardoor wat naar achteren geschoven, waardoor hjij met name op hoogte erg kietelig werd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top