Geen Antenne

Hoi allemaal,

wat mij opvalt bij rc trucks is dat de meeste trucks op filmpjes of foto's geen zichtbare antenne hebben.

Als ik probeer zonder de antenne (van Tamiya) te rijden is het bereik veel slechter en minder.

Hoe verhelpen jullie dat?

Bedakt :p

Groetjes,
Maarten

dag maarten

dit komt denk ik omdat deze trucks een 2.4ghz zenderset hebben
daardoor is er geen antenne meer nodig
bij de "oude" zendersystemen" zoals de jouwe die op een veel minder hoge frequentie werken is de antenne zoals je wel zult gemerkt hebben van groot belang.

hoop dat je er wat mee bent

groetjes
pieter de sutter

Zolang je aleen indoor rijd met je truck kun je hem wel korter maken, en afknippen, deed ik ok met de crawler. Wil je meer bereik, dna een scale antenne, erop, of idd het beste, over op 2.4ghz, al dan niet met een ombouw.

bij de 40-MHz zenders word de antenne vaak tussen het chassis of tegen de (binnen) achterzijde van de cabine weg gelegd/plakt.

je moet echter wel wat langere lussen maken. het liefst dusdanig dat de antennedraad niet kruist.
op die manier kun je best rijden op bv. een truckbaan.
de afstanden zijn daar vele malen kleiner dan wanneer je bv. vliegt. dan is de plaats en opstelling van de antenne wel belangrijk.

dag maarten

dit komt denk ik omdat deze trucks een 2.4ghz zenderset hebben
daardoor is er geen antenne meer nodig
bij de "oude" zendersystemen" zoals de jouwe die op een veel minder hoge frequentie werken is de antenne zoals je wel zult gemerkt hebben van groot belang.

hoop dat je er wat mee bent

groetjes
pieter de sutter

Zeker alleen een 1/10 rijder? Trucks rijden hoofdzakelijk gewoon nog op kristallen.

@TS, Eerste les, knip NOOIT, maar dan ook NOOIT de antenne af.
Span hem gewoon in je cabine tegen je achterwand in. Wees creatief en verras ons.

@Emil(als mod)

Mistaat hier de opmerking over niets zinnings, meld dan niets?

superbedankt allemaal, maar als je de draad tegen de achterkant van je truck plakt, zie je hem toch nog door de ruiten heen (zijn bij mij niet geblendeerd)?

Maarten

Nooit afknippen, de lengte van je ontvangst "antenne" is van essentieel belang, dit staat in relatie tot de golflengte van de zender (27MHz). Als je (eigenwijs) toch gaat knippen, dan precies doormidden of in vieren of 8-en etc... Anders gaat je ontvangst naar de filistijnen.

hallo
antenne nooit afknippen
en plak hem dan achter de stoelen tegen de wand aan of in de hoek naar het dak toe en houd hem in de hoek van t dak/zijwand en plak hem zo in t rond in de dakhoek.
mvg markioo

Back