Wat ben ik blij dat ik bootje bouw, als ik de opmerkingen lees op het vliegersdeel. Iedereen zoekt lichtgewicht spullen en ik zoek juist gewicht....... In mijn bootje moet....... ongeveer 18 kilo aangewicht om hem/haar op de juiste diepte te krijgen. In een ander bootje gaan drie bakstenen om de waterlijn te krijgen..... Volgens mij zouden die vliegers daar een complete rolberoerte van krijgen, bakstenen in je model. groeten, Ronald
gewichtje meer of minder Lijkt me een leuk nieuwtje. Een electro vliegtuig met een motor die slechts 2500 o/pm maakt en ruim 30 kg aan accu's meesleept. Ik begin me wel langzaam af te vragen op hoeveel kg mijn bootje uit gaat komen in het water. 1,50 meter lange Smit Rotterdam . Iemand ervaring? Danny
Hey Danny, 1 meter 50 lang, de Smit Rotterdam....... Die heeft een enorme waterverplaatsing, mijn boot is de Witte Zee III, en is ook 1:50, en dus ook zo'n 1,5 meter lang. Deze heeft ongeveer 18 kilo nodig dus die van jou....... ook zo rond de 20 kilo :lol: Mijn gewicht bestaat uit twee accu's die samen 17,5 kilo wegen, dus nog wat over voor andere ongein....... Ik zag trouwens op de beurs in de Darling Market, een paar weken terug, een schitterende uitvoering van de SR in die schaal. Van iemand bij jou uit de buurt, uit Oud Beijerland. Succes, en wie weet kunnen we een keer samen een objectje verslepen. Ronald
Nee hoor, geen punt. Je moet alleen niet komen vragen waarom het zo slecht vliegt met die bakstenen. :lol: Even serieus: Kan je geen zand gebruiken (evt met beetje cement vloertje storten, of anders in plastic zakjes)? Volgens mij makkelijker en minder kans op schade door schuivende stenen. Zwaartepunt ligt ook lekker laag.
Misschien zo'n troepentransporter van de Amerikanen, die moet toch wel wat bakstenen de lucht in kunnen krijgen Maar wat die zakjes zand betreft, ik heb er aan lopen denken en misschien doe ik het ook nog wel. De bakstenen lagen, toen ik de boot in onze badje in de tuin liet zakken, voor handen. Het liefst van alles leg ik er natuurlijk gewoon loodplakjes in, en die schijnen er, via-via, aan te komen. Misschien moet ik gewoon wat geduld hebben en hierop wachten. groeten, Ronald
je kan ook een groot gedeelte van het gewicht in de vorm van lood accu's in de boot zetten en trimmen met kleinere blokjes lood
Als we het nu toch hebben over gewicht en een smit rotterdam, Zie je dat bootje wat ik in mijn hand heb op de foto links? Nou, dat ding dat vaart. Ik wil alleen weer een niuwe uitdaging dus ga ik hem opnieuw bouwen maar dan met wat uitbreidingen. Het voorste kraantje moet gaan werken, een werkende ankerlier, sleeplier en dat soort fratsen(nee ik ben niet gek, ik ben modelbouwer). daarom heb ik een ontvanger van 25 gram in dortmund gekocht en een servo'tje van 9 gram. Nu weer even wachten tot ik weer geld heb :? en dan gaan we doodleuk verder. grt Kor
Loden gewichtjes Als je makkelijk aan lood wilt komen: Ga naar de plaatselijke autoboer/bandenslurf en vraag om de contragewichtjes die ze gebruiken om banden uit te balanceren. Ze zijn blij als ze er vanaf zijn!! (Wel snel mee zijn, want de milieu-mafia heeft het snode plan om lood uit te bannen en er iets anders voor in de plaats te eisen. Het zou teveel vervuilen....Typisch een complot van Jantje Pronk en Jaap-Jan Dirkmaat van Stichting Das & Boom :!: ) Roel
welkom terug op het forum ruud!!! maar goed, inderdaad ik wil er ook nog een boegschroef inzetten. Maar als ik dat zeg denkt iedereen meteen dat ik niet helemaal lekker ben. Nou ja ik verwijs die mensen dan maar door naar mijn onderschrift... Grt Kor