Ik heb hulp nodig voor het zoeken van een naam van een passagierschip. Ik heb een scheepsmodel maar weet de naam er niet van. Het is een oud model. Het model kan tussen 1930 en 1950 gebouwd zijn doordat er een schakelaar in het schip zit. Schakelaar stamt volgens mij ook uit de periode. Wat info van het model hij is 1,20 m lang. Er zit een 2 motoren in om de schroef te laten draaien. Het schip heeft 2 schroeven. Tussen de schoorsteen zit een ruimte waar de accu in kan. En onder de tennisbaan zit een schakelaar. Wat ik zo kan zien is de tennisbaan en de schoorsteen niet orgineel. De boeg is recht dat betekend dat het schip tussen 1900 en 1935 gebouwd is. Het schip heeft volgens mij echt bestaan. Hij is te gedetailleerd voor een niet bestaan schip. Ik heb de naam nodig voor het zoeken naar de tekening en om het te restaureren. Sorry voor het scrollen Vincent
Foto is te groot Tegenwoordig zit er een scrol wieltje op de muis. Maar ff serieus ik wil graag de naam weten van het schip. Kan het op de Rotterdam IV lijken? Vincent
Nou, Vincent... Ik geloof dat jij je de eerste jaaaaaaaaaren niet hoeft te vervelen :wink: Succes ermee... m.b.t. de naam van het schip: Voer eens wat namen van rederijen in Google in... Staan vaak foto's bij, ook van hun oude schepen. Roel
Ik heb nog een foto. Ik heb net een programma geinstalleerd voor het verkleinen van foto's ff testen. Het is gelukt.
Op de side van de HMBC staat een link naar een verkoper van polyester rompen. Op deze side staat weer een link naar tekeningen archief en op deze side staan ook schoorsteen kleuren van de diverse rederijen. Misschien kan je er langs deze weg komen. Groetjes R.Petersen.
Ik heb het schip gevonden via de site van de vernieuwde The Debris field heb ik ook een posting gedaan. Het is de Felix Roussel http://www.es-conseil.fr/pramona/felix.htm De schoorsteenkappen zaten ook op het model helaas zijn ze verloren gegaan. Alleen nog de tekeningen zien te vinden.