Gezocht Tamiya DMD control unit

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Robydoes, 8 nov 2004.

1. Robydoes

Robydoes Guest

Ik zoek een dmd control unit van tamiya om een Heng long Tiger I tank om te bouwen schaal 1/16 . Bij de Tamiya tank steken ze er eentje bij type T-03 , deze kan vier motoren sturen . Weet er iemand een winkel die deze dmd units apart verkoopt en tegen welke prijs .

Alvast bedankt

Groetjes

Roby

2. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo Roby

Volgens de prijslijst van de importeur kost die 309 euro. Dan heb je dus alleen maar motorregeling naar de tracks. (2 motoren dus en 2 kleintjes voor koepel enzo.). Dat kan ook met 2 regelaars voor auto's en een zender met mixer(s) Vraag eventueel op het forum hoe dat moet. Krijg je zat reakties o.a. van mij. Dan heb je nog geen geluiden, lichteffecten etc. Dat kost nog eens 200 euro. Daarna moet elk apparaat wat je wilt aansluiten de speciale stekkertjes hebben. Die zal je dus ook moeten kopen. Je bent dan al meer kwijt dan een Tiger. Helemaal als je hem in bijvoorbeeld duitsland besteld.
    Doe het in 1 keer goed. Spaar voor een nieuwe of gebruikte van Tamiya.
    Los is het allemaal onredelijk duur.

Groeten en succes met de keuze.
    Arie

3. Of iets anders zoek een statisch modelbouwer en koop samen een Tiger, jij de electronica en hij de tank :lol: Dan deel je de kosten :wink:

4. Robydoes

Robydoes Guest

Ik weet dat je het ook kan doen met twee regelaars maar dan is het wel moeilijk om de 2 rupsen gelijktijdig te laten vertrekken en een dmd unit is daarvoor speciaal ontworpen . Want als ik alles wil ombouwen zou ik 5 regalaars nodig hebben omdat mijn tank ook kan schieten en dat werkt ook met een motor en met een dmd unit kan ik toch al 4 motors bedienen.

By the way mijn tiger I tank rijd perfect zo maar is iets te brut voor het fijne maneuver werk . Je kan ze zien staan op ebay duistland voor een kleine 95 euro is dezelfde tank als de tamiya waarschijnlijk in dezelfde fabriek gemaakt maar onder een andere naam zoals veel van die zaken want Hen Long maakt zowel voor Dickie als voor henzelf en dickie is van tamiya
    Al vast bedank voor de info als er iemand een adres weet waar ze die dmd units verkopen laat maar iets weten

groetjes

roby

5. Schrijver99

Schrijver99 Guest

Dickie is de niet van Tamiya alleen maar een importeur van Tamiya, zij laten eigen produkten maken zoals "Carson" maar deze spullen hebben niks met Tamiya te maken.

Deel Deze Pagina