Gezocht trainer voor beginner omg Gennep/Nijmegen

Hier een beginner in RC vliegen, omgeving gennep/nijmegen.

Na meerdere crashes, twee afgeschreven vliegtuigen en tegenslagen zou ik toch wel heel graag een paar lessen willen krijgen van een goede rc piloot. Waarschijnlijk zal dat het leerproces bespoedigen : )
En ik wil graag snel 'gewoon zelfstandig' kunnen vliegen. Hoeven geen kunststukken te zijn, gewoon beetje relaxed.

Ik heb zelf een zender (spektrum), multiplex twinstar (nog nooit gevlogen) en een p51 mustang (gelijmd en hersteld).

Een kleine vergoeding is bespreekbaar. Maar het moet vooral een beetje leuk zijn!

Laat me wat horen als je dit leuk lijkt!

groeten
Dave

Stop die kleine vergoeding in de contributie van een club, de vlieglessen en wat soms nog belangrijker is de theorielessen zijn daar gartis, net zoals de hulp die je daar kan krijgen met bouwen en noem maar op.

Simulator geeft geen goede, om niet te zeggen, slechte, indruk van starten en landen. Lijkt makkelijk, is het niet. Live vliegen en thuis op simulator oefenen is het beste en het snelst. Zo leer je je ook geen verkeerde dingen aan op simulator.

... Uiteraard heb ik dit advies al meerdere malen gelezen en gekregen.

Als het niet anders kan, kan het niet anders en zal ik naar een club gaan.
Maar als er iemand is die mij prive een paar lessen wil geven, lijkt me dat fijner. Dus als iemand dit leuk vind, hoor ik het graag!

Een club is altijd een beetje ontoegankelijk. Ik denk dat het me doet herinneren aan vroeger, toen je naar een nieuwe school ging; je voelt je een buitenstaander, onkundig... en ik heb het gevoel dat ik iemand om een gunst moet vragen om les te krijgen, je bent afhankelijk. Niet fijn.
Ik ben al wel eens een paar keer naar het vliegveld van colombia geweest om te kijken. Heel aardige gasten daar hoor. Maar voelt toch een beetje alsof je er niet bijhoort.
Toevallig heb ik net een mailtje gestuurd naar een van die gasten voor lessen. Even afwachten dus.

Maar eigenlijk zou ik het liefst gewoon een week lang elke avond een uurtje met iemand lessen, zodat ik gewoon lekker snel de basis heb.

Lijkt met raar dat clubs iemand als buitenstaander beschouwen. Misschien dat het allemaal tussen je oren zit weetje ;) Ga eens gaan kijken naar een club, is altijd een gezellige sfeer ;)

hey,

maak je niet druk over een club joh je hebt er echt een verkeerd beeld bij.

moet eerlijk zeggen dat ik door omstandigheden ook nog niet geweest ben maar ik had al vanaf het eerste moment dat ik werd uitgenodigd het idee dat ze er alles aan willen doen om te zorgen dat je de hobby leuk gaat vinden en daarnaast besparen ze je een hoop narigheid door ervoor te zorgen dat je niet zo snel je kist hoeft af te schrijven omdat je denkt het alleen wel te redden.

dus ondanks dat ik nog nooit ben wezen kijken bij een club had ik wel echt het gevoel dat ze er veel voor je over hebben.

groeten,
jarno

Of spreek eens op een club afspreken wanneer het rustig is, niet meer dan paar vliegers, dan voel je je in eerste instantie niet zo bekeken. En iedereen is ooit beginner geweest, weten wat het is, heeft dezelfde blunders gemaakt die jij gaat maken. Of het nu zoals in mijn geval modelvliegen, basketballen, badminton of fitness is. Gewoon doen, sch**t aan de kijkers, na jou de zondvloed :)

Laatst bewerkt:
...mja....
ondertussen heb ik nog steeds niemand gevonden die zegt: ik ga je dit leren, we spreken deze week af om ...etc en aan het eind van de week stijg en land jij zelfstandig!
Wel of geen vliegclub, zo iemand zoek ik dus nog steeds!

.......ondertussen heb ik nog steeds niemand gevonden die zegt: ik ga je dit leren, we spreken deze week af om ...etc en aan het eind van de week stijg en land jij zelfstandig!..........

Sorry maar zo iemand zal je volgens mij ook niet vinden want er is volgens mij ook niemand die je dit kan beloven. Er zijn maar heel weinig mensen die inderdaad in een week tijd zo ver zijn dat ze zelfstandig kunnen starten, vliegen en landen.
Wat jij voor hebt is dat je nog zo jong bent. Jonge mensen leren over het algemeen vrij makkelijk. Dus wanneer jij iemand kan vinden die je een dag of 5 à 6 intensief kan en wil bijstaan zou je misschien een heel eind kunnen komen. Maar denk er wel aan dat je dan minstens een uur of 4 per dag moet "lessen". Tja en als je model dan een keer kapot gaat, en dat gebeurt gegarandeerd een keer, moet je ook nog tijd maken voor de reparatie ervan. In het ergste geval zal je zelfs een heel nieuw model moeten bouwen.

Ernst, je hebt ongetwijfeld gelijk, maar je mist mijn punt: ik zoek nog steeds iemand die mij dit gaat leren. De benodigde tijd daarvoor is ondergeschikt.

jongens, ik heb gisteren een les gehad op het vliegveld van Colombia!
Voelde me weer 13, klein en onbeholpen, maar na een paar minuten ging het wel weer. Uiteindelijk heb ik ~20 minuten gevlogen.... Pfoe...
Volgens de 'leraar' ben ik niet hopeloos. Moest wel omschakelen van mode 2 naar mode 4, dat viel natuurlijk al direct niet mee na al dat ge-oefen op de simulator. Maargoed, er is hoop!

Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.

groeten

Omschakelen van 2 naar mode 4 ! op zich al knap dat je die stap zet , er zijn niet heel veel mensen die met dze mode vliegen.
Maar goed , ik wens je ook veel succes en laat je vooral niet afschrikken door reacties die nergens op slaan.
Prive les is ook een hele fijne intieme manier van leren vliegen.
:proost:

Ik wil me ook een jongetje van 13 voelen, ik voel me meestal een puber van 17. Ve

Vergeet niet, je leert ook veel van de bouw- en vlieg-blunders van andere Columbia leden. Je ziet wat er vliegt, hoe het vliegt, allemaal erg nuttig bij keuze van volgend toestel. En het is niet het makkelijkste veld met die dichte rij hoge bomen aan de rechterkant. Succes :)

Back