Go Pro Hero 3 (Black/Silver/White)

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door nandero, 22 mei 2013.

1. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Hallo,

voor die gene van jullie die de GoPro Hero 3 gebruiken,

wat voor instelling gebruiken jullie om te filmen tijdens FPV vluchten?

Whitebalance etc...

Gebruiken jullie de GoPro zowel voor opnemen als het FPV vliegen zelf of alleen voor opnemen?

Weten jullie nog een goede mount voor de GoPro voor op een Bixler 2?

MvG, D

2. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Nandero,

Ik gebruik de black edition. Ik film bijna altijd op 1080p 60fps. 1440 vind ik maar stom, omdat je dan 'n vierkant beeld hebt. Je kan dit wel uitrekken maar toch vind ik de verhouding van 1080 en de andere mooier.

Protune heb ik bijna nooit aan, ik heb tenslotte ook niet de goede software de nabewerking met kleuren etc goed te doen. Heb jij hier suggesties voor? welke software gebruik jij?

Ik heb een tijdje de gopro als cam gebruikt, alleen heb ik de AV-OUT connector gesloopt. Weet niet hoe maar ik vermoed kortsluiting.

Ik heb de gopro ook op m'n bixler2 gehad, ik had hem zo ver mogelijk naar voren, zodat de neus niet in beeld kwam! Wat betreft de mount, ik heb hem gewoon met de plak-mount van gopro zelf erop geplakt. Staat als een muur.

ciao!

3. Jos w-vl

Jos w-vl

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Hey,

Ik gebruik ook een black edition. Filmen op 1080p60FPS. En soms op interval foto's 1/sec. Ik heb een kabel liggen om hem als secondary fpv cam te gebruiken, maar mijn gewone fpv cam is goed, met ook een 'brede' lens erop. En ik zou de behuizing moeten slopen om de kabel aan te sluiten..

Gz Jos

4. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Jos, Ik heb ook geen gat in de behuizing gemaakt, zou het ook zonde vinden. Maar even een vraagje, de interval foto's 1/sec die je maakt, die kan je toch niet met de stand 1080p60FPS maken? alleen met 1080p30FPS toch?

5. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Hallo Wdvanoyen,

Ik was ook van plan om gewoon op 1080 te gaan filmen, er boven word toch nog bijna nergenS als standaard gebruikt!
    Protune staat bij mij op dit moment ook uit, als software wil ik Adobe premiere pro cs6 gaan gebruiken, moet hier nog behoorlijk wat mee oefenen. Het is zoals Adobephotoshop best een pittig programma!

Hmm oke dat is minder maar is de qualteit verder wel goed dan? Geen vertragingen e.d.?

Oke die plakmountjes heb ik ook inderdaad, zal er morgen eens even naar kijken!

Bedankt voor de info alvast!

6. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ik gebruik een GoPro black op 720, 25FPS pal. Als je uploud naar youtube heb je zowieso al verlies. Ik compenseer dat door naar 1080 te bewerken met een gratis programma Video Pad Editor. Door wat lager in resolutie te gaan blijven de beelden strak en kost niet zoveel geheugen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Hee nandero,

Klopt, hoger dan 1080 60 wordt inderdaad amper gebruikt. Zelfs bij YouTube wordt t verlaagd naar 30fps. Ik heb Eem tijdje de gopro gebruikt. Dit beviel me erg goed, vooral doordat je zon grote FOV hebt! (Wide angle). De kwaliteit is ook echt vele malen beter! En er is nul vertraging.

8. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Bij lage fps wordt het wel minder scherp bij wat snellere bewegingenmochten jullie dat niet weten. Ook al render je terug naar 30fps behoudt het meer scherpte dan bij opnemen op 30fps.

9. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Oke dus gewoon op 1080 op 60 fps blijven opnemen!
    En wat zijn jullie instellingen qua witbalans etc dan?

10. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik neem alles standaard auto op. Heb met raw en protune laatst geexperimenteerd, maar vind de auto functie van de hero3 black eigenlijk wel heel goed en lekker makkelijk.
    Ik neem overigens op in medium mode laatste tijd.

11. Jos w-vl

Jos w-vl

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Ja, ik beslis vooraf dan ook of ik ga filmen of foto's maken, en zet hem dan gewoon op timelapse (zonder te filmen). Heb ook veel geƫxperimenteerd met fps, en 60fps,achteraf naar 30fps is gewoon stuk beter dan 30fps direct.

Ook settings op auto, heb paar keer met protune wat gedaan, maar het duurt me te lang om elke video te editen. En gebruik dus gewoon de raw footage in m'n video's.

Gz Jos

12. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Trouwens ik wou EZUHF gaan gebruiken met mijn bixler maar klopt het dat dit stoort of iets dergelijks?

Hebben jullie hier ervaring mee?

13. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    TBS Black sheep maakt al zijn opnames met EzUHF en Go Pro Hero combinatie.
    Als er iets stoort, dan stoort het op alle UHF's... ongeacht welk merk.

14. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    En hoe voegen jullie de video's bij elkaar, omdat de gopro ze zelf in sessie's zet?
    Window movie maker?

15. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
  16. Jos w-vl

Jos w-vl

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Hey,

Ik gebruik Windows Movie Maker voor al m'n video's. Free and easy.. En heb er ondertussen al 2mill views mee op youtube :p

Video ziet er goed uit.

Gz Jos

17. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Ziet er netjes uit hoor!! maar kan je de gopro niet verder naar voren plaatsen? Ik heb 'm op m'n bixler 2 zonder de neus in beeld! Vind ik persoonlijk een stuk mooier.

Wat is je setup? Heb een beetje het idee dat hij erg hard z'n best moet doen om hoogte te winnen niet waar?

Verder ziet het er wel gaaf uit! :)

18. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012

Danku!
    Hmm als ik de gopro verder naar voren plaats is mijn CG niet meer in orde en moet ik erxtra gewicht toevoegen aan de achterzijde.
    En daarbij komen we bij het volgende punt, hij heeft inderdaad moeite!
    Heb er een 1850 KV motor op zitten uit mijn dode radjet en een 20 amp esc, ook uit de radjet. Prop is een 5x5.

Hij trekt het allemaal net....

Dankje!

19. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Tevens zit ik met m'n FPV cam, die moet er ook nog op! Zit nu redelijk voorop! Gopro zit op de battery hatch!

20. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011

Deel Deze Pagina