Goblin 570 , 2 buy or not 2 buy?

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door tiktoktheo, 14 nov 2015.

  1. tiktoktheo

    tiktoktheo

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    zoetermeer
    Zit al een poosje te dubben over een G570.

    Ik heb nl de volgende punten van twijfel:
    - Is de heli wel bestand tegen een 12S setup?
    - Wat is de verwachting in de toekomst op gebied van part-supply?
    - Vliegtijd veel te kort.....

    Deze twijfels omdat ik steeds minder G570 onderdelen op voorraad
    zie bij diverse grote modelbouw zaken. Ook de kit wordt maar
    mondjesmaat aangevuld.
    Zelf de tuning parts van Lynx bv zijn al bijna uitgestorven.
    bv De main gear die volgens zeggen voor 3D in combi met 12S
    setup eigenlijk gelijk moet worden omgewisseld met een Lynx gear
    is moeilijk te verkrijgen!

    De 12S vraag heeft betrekking op het feit dat de G570 natuurlijk
    als basis een G500 heeft met alle beperkingen van dien.
    Zou een G570 met die setup dan beter een riemspanner kunnen hebben?

    De vliegtijd twijfel slaat op het volgende, heb behoorlijk wat setjes
    12S-2650mah-35C liggen, zgan, vandaar.

    Laatste twijfel, is Goblin de G570, voor 2016, aant afbouwen voor nieuwer
    model of is de markt voor deze size inmiddels verzadigd?

    Alle commentaar, mits opbouwend, is welkom........



    Beter een gerede twijfel dan een onverantwoorde aankoop!
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ... eerst maar welkom op MBF !

    .. maar de eigenlijke vraag begrijp ik niet,
    .. beter .. wat is je vraag, of ben je aan het twijfelen wat je moet kopen ?

    Goblin 570
    * is zeker een goed maat heli om mee te "knallen", met 6s of met 12s,
    maar in mijn ogen is 12s overkill voor een kleine 600er heli,
    * en dan nog de vraag, wat vlieg je tot nu toe, of ben je beginner (ik zie alleen 1 post)?
    * ?weet je alles van heli's, dan zou een tweedehands kunnen,
    ben je nieuw, zou ik hulp vragen of zoeken (club / dealer / 'wildvlieger')
    * wil je alleen jou voorraad van 12s gebruiken,
    koop toch een niet te dure 600er en knallen, bij een crash verlies je niet te veel.
    * maar: ik zou kijken, wat wil ik en wat kan ik ... de lipos zijn over 2 of 3 jaar ook niet meer zo jong.

    suc6
    Uwe
     
  3. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    691
    Locatie:
    breda
    Ik heb geen twijfel over duurzaamheid en beschikbaarheid. Net een 2de hands overgenomen gaat op 7s vliegen.
     
  4. tiktoktheo

    tiktoktheo

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    zoetermeer
    Dat klinkt positief Pach.
    Ik ken je vliegstijl natuurlijk niet maar wat is jouw ervaring qua 3D vliegtijd/accu cap? Tevens ben ik benieuwd of de problemen met de maingear nog bestaan bij de laatste versies.
    Bvd!
     
    brand_vlieg vindt dit leuk.
  5. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    691
    Locatie:
    breda


    Gevlogen door een ander raakte canopy schroefje kwijt daarom korte vliegtijd, ik vlieg 4 minuten met 2600 headspeed. Bevalt super.
     
  6. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    691
    Locatie:
    breda


    Heerlijke machine op 7s
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    goed gevlogen @pach1977: !
    ik ga dit draadje een stukje verder volgen, denk ik, ziet echt goed uit !

    Groet, Uwe
     
  8. sneekeet

    sneekeet

    Lid geworden:
    27 mei 2014
    Berichten:
    2
    Mijn ervaring met 6S in een machine met dergelijk gewicht is
    dat het pack, bij 3D vliegen, behoorlijk heet wordt!

    Hoe is dat op 7S en wat voor vliegtijden horen daarbij
    als je 3D vliegt?
     
  9. tiktoktheo

    tiktoktheo

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    zoetermeer
    7S heb ik idd ook nog even over zitten denken.
    Heb, na aanschaf, echter direct de knoop doorgehakt
    om op 12S te gaan vliegen daar ik nog een passende
    motor en esc heb.

    Setup wordt met 2650 12S lipo's SLS gevoed en ben zeer
    benieuwd naar de vliegtijden.
    Mijn stijl is wel wat harder 3D maar geen smack en ook geen
    gigantische headspeed. Denk dat ik begin met 1800, 2000 en 2250.

    Ik wacht even met bouwen tot het wat beter weer wordt
    anders weet ik het wel weer met die kou.
    Ga ik toch weer vliegen!
    IJs
    vingers resulteren meestal in crashen....
    Kost wel moeite trouwens, elke keer die Goblin doos
    uit m'n ooghoeken te zien!
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2016
    pach1977 vindt dit leuk.
  10. Rase

    Rase

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb ook de 570 op 12s. En ik vlieg met 6s3300 pack (omdat ik die al heb liggen).
    Ik vlieg 6 minuten. Niet omdat de accu dan leeg is, maar omdat ik 6 min genoeg vind bij Heli.
    Een 12s setup is veel zachtmoediger liever voor je accu.

    Voor onderdelen kan je terug bij ercmarket. Die hebben wel een beperkte assortiment.
    Alle onderdelen zijn gewoon op voorraad bij Sabitaly.it en bij >100 is het gratis verzenden.
     
  11. tiktoktheo

    tiktoktheo

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    zoetermeer
    Goed te horen Rase,
    Maar wat is jouw vliegstijl
    bij welke headspeed?
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ik vind het meer en meer een geweldige heli,
    niet te groot, maar toch wat groter dan de 500er,
    en ik zou ook voor een 12s set-up kiezen,
    niet zo gemak als een 6s, maar ... ik noem het maar comfortabel en powerful !

    leuke heli,
    groetjes, Uwe
     
  13. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    691
    Locatie:
    breda

    Even paar vluchtjes gemaakt eigenlijk te koud maar wel heerlijk
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  14. tiktoktheo

    tiktoktheo

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    zoetermeer
    Mooi werk!

    Toch snap ik dan niet waarom je hem te koop hebt staan?
     
  15. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    691
    Locatie:
    breda
    Wil nog maar 1 merk;)(mikado).
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  16. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Mooi gevlogen Patriek!!

    Dat deze heli nog niet verkocht is... Onbegrijpelijk!!

    Het is dat ik net de x7 heb gekocht, anders had ik het wel geweten hoor!!

    Gr. Jeroen
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    het geeft heel veel mooi speeltuig voor volwassene, leuk Patriek, goede idee met Mikado !
    Groet
    Uwe
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    pach1977 vindt dit leuk.
  18. robbedoes

    robbedoes Guest

    Mooi - Mooi - Mooi - Patriek!
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  19. Rase

    Rase

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb trouwens de 3-blads versie. Headspeed 1800/2000 rpm
    Mijn timer staat op 6 minuten met 2 x 6s3300 mah.
    Vliegt heerlijk en gemoedelijk.
    Ik kan alleen nog beetje sportief vliegen (hier en daar wat loopings en rollen).

     
  20. tiktoktheo

    tiktoktheo

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    zoetermeer
    En toen was het eindelijk zover, afgelopen zondag heeft de 570 voor t
    eerst het daglicht gezien!

    Qua setup heb ik toch maar gekozen om onder aan de ladder te beginnen.
    Mede omdat ik eigenlijk toch van alles nog op de plank heb liggen
    betekent dat dat deze basis setup er als volgt uitziet:

    - Laatste revisie G570 zonder upgrades!
    - Kontronik Jive 120hv+ met Pyro 103,
    - Align servo set 3x610 + 650 op 5,6 bec volt,
    - Mikado Vbrar 524 pro,
    - Zippy compact 6S-5800 25c.

    Vliegklaar gewicht van 3350 gram is volgens het boekje maar de
    heli voelt erg zwaar aan, zowel in de lucht als in de hand....
    Ondanks dat is hij behoorlijk levendig in de lucht en heeft schijnbaar
    nergens moeite mee en voelt erg stabiel en controleerbaar aan.

    Met de standaard Vbar setup op max +/- 14grd pitch vliegt bijna alles in 1 keer
    probleemloos. Zo ook deze 570 echter wel erg sloompjes.
    Vooral op de cyclic en de tail.

    Maar goed, eea is natuurlijk nog behoorlijk te fine-tunen!
    Was begonnen op 35% regelaar opening, voorzichtig aan.....
    Dat betekende in de praktijk dus ong 1600 rpm HS, veel te weinig
    natuurlijk met een behoorlijke wobble op de kop als gevolg.

    Bij verhogen van de HS bleek dat de wobble bij 1750HS verdwijnt,
    welke nu dus ook mijn optoer rpm is.
    Ik had 6 stuks lipo bij me en ben steeds wat verder gegaan in HS
    om uiteindelijk bij 2000 rpm's uit te komen op 65% esc opening.

    Qua gevoel geeft 1900rpm eigenlijk het meeste voldoening, tot nu toe.
    Mijn vliegstijl is smooth tot wat harder 3D maar geen smack en vooral
    als eea wat meer getuned zou zijn zou ik al tevreden zijn rond deze HS!

    Probleem echt is dat ik bij lange na niet kom aan de hier-en-daar beschreven
    vliegtijden! Ik weet niet hoe de diverse jongens op het Rc-heli.de forum
    vliegen maar ik zou voorgestelde vliegtijden alleen hoover figuren voor elkaar krijgen!
    Zo kom ik bij 5 minuten 3D-en uit op 27% lipo-rest bij een ernstig hete accu!
    Op 1750 HS is dit met 7-8 minuten aanzienlijk langer maar tevens met een
    behoorlijk warme lipo.....

    Lipo's zouden ondanks de 25C en al enige ervaring toch goed moeten
    zijn voor z'n dikke 120 amps!

    Maar zoals gezegd, dit is de absolute basis config uiteindelijk wil ik
    naar 12S stretch toe om goed vergelijkings materiaal te hebben
    waar nou precies de sweet-spot ligt!

    Dat 6S heli's van de deze grootte lipo slopers zijn, moge inmiddels
    duidelijk zijn alleen had ik niet verwacht dat ze al zo heet werden
    bij een HS van 2000 terwijl de voorgeschreven HS 2400 is!

    Maar goed, deze 6S setup blijft nog even ivm fine tuning voordat
    ik hem om ga bouwen naar 12S met een std Pyro 620,
    In eerste instantie met de std servo's, daarna HV's.
    Uiteindelijk komt er dan nog een herwikkelde Pyro in op ong 530kv.

    Dus: Stay tuned! Wordt vervolgd.......


    BTW, Ervaringen en andere input zijn van harte welkom!
     

Deel Deze Pagina