Hoihoi, Ik vlieg nu al een poosje korte afstanden fpv op 5.8, ik heb een nieuwe plek gevonden waar ik mag vliegen maar hier staan wat meer bomen enzo en ik wou graag wisselen naar een frequentie die hier wat beter mee om kan gaan. ik vlieg nu nog op 2.4 dus zou graag naar 1.2 willen. is dit setje het waard om te testen en mee beginnen op mijn kleine vliegtuigje?: Ultra-Mini 1.2GHz Wireless Surveillance Audio/Video Camera with Receiver Set en dan eventueel later uit te breiden met deze tx voor grotere afstanden?: 1.2Ghz 4 Channel AV Transmitter 700mW FPV (V2) De connector van de rx zal ik omzetten naar een sma, als antennes dan een dipool op de rx en een inverted V op de tx(goed optie? of zijn er betere?) Hierbij nog een paar foto's van mijn huidige setupje, een 200mW 5.8 tx van foxtech en een rushduino osd(doet op dit vliegtuigje niet zoveel) en een zelfgemaakte cloverleaf. Dit allemaal op een robbe arcus airy 780 (vrije vlucht model, zelfde airframe als nine eagles skysurfer) converted naar brushless rc met wat kleine servo's en een 15 gram(ja, overkill) inrunner. En hieronder mijn videobril, een vuzix eyewear av920. heb hier een 5.8 rx van foxtech ingebouwd(was nog een beetje ruimte over) met een boost convertertje en een DIP switch voor aan/uit van de rx en het wisselen van de kanalen. daarbovenop een zelfgemaakte skew planar. bril bevalt goed, accu kan in mijn broekzak en heb er dan geen last van, ook niet van de kabel.
Ik zou deze set zeker niet nemen. Kans dat je afstelling met die draaiknop verloopt is erg groot. Zoek er een met vaste kanalen. Gr.Harold
als dat het enige is wordt het deze. dan knutsel ik zelf wel iets met een dip switch en een paar weerstanden ik wacht nog ff af of er nog meer (negatieve) reacties komen. en anders bestel ik m binnenkort.
Ik heb ook een beetje m'n bedenkingen bij deze ontvanger. Afstemmen lijkt me lastig en met een beetje pech drift het alle kanten op. Het laatste wat je wilt is tijdens het vliegen aan je afstemming moeten draaien om er misschien achter te komen dat die toch goed stond. Bovendien weet je niet waar de audio subcarrier zit, dus ik weet niet of hij compatibel is met je video zender. Martin