Goedkoop setupje

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door harald123, 22 mei 2013.

1. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Hallo,

Ik heb de stickies al gelezen maar kom er nog niet goed uit.

Ik zou graag wat fpv vliegen, maar wil het simpel houden. Ik wil mijn beeld krijgen op een computerscherm. Wie kan me helpen om een simpel setupje samen te stellen? Ik zou het liefst kopen via hobbyking.

Ik vlieg met een KDS 7xii zender en een bijhorende 5ch ontvanger, en zou de fpv setup willen gebruiken voor m'n easystar en voor men GWS 38

Mvg Harald

Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  2. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Beste Harald,

Er zijn best wel veel goedkope setups, maar de meest gebruikte voor beginners is vaak de Hobbyking 200mw 5.8ghz setje: 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set

Met dit setje kom je al een heel eind. En met SPW (cloverleafs) antenne's kan je prima 2km om je heen vliegen, mits je geen obstakels hebt. Voor dit setje heb je nog een camera nodig, en een beeldscherm. Als camera zou ik gewoon een goedkope 420tvl sony camera kopen, rond de 30$ heb je zeker een goede.

Wanneer je je beeld op een laptop (computerscherm) wilt krijgen, heb je een apparaat nodig die een analoog (composiet) signaal omzet naar digitaal en dit via USB naar je laptop stuurt. Deze zijn vaak erg goedkoop en je kunt ze op ebay, marktplaats en vele andere plekken kopen. Een voorbeeld van zo'n apparaat is de Easycap: EasyCap USB Capture Adapter - Slechts ?11,95 incl. verzending . Dit kost je 12 euro incl verzenden.

Hoop je hiermee op weg te helpen.

Ciao!

3. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Ik had dit ook al tegengekomen, is deze set compleet of zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? (buiten camera en kabel enz)

Gr Harald

4. swordfish

swordfish

Lid geworden:
    10 jun 2007
    hallo
    weet of je vertraging op je beeld hebt met deze EasyCap en zit het programma er bij
    om live beeld te inporteeren
    ik heb iets in die zin van pinnacle en als programa vlc palyer maar er zit te veel vertraging op. met movie maker is het wel goed maar kan geen volledig scherm bekomen

5. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Beste swordfish,

Ik heb de easycap besteld op dealextreme. Geen bruikbare software mee geleverd, maar ik heb ook een macbook dus die windows software ging toch niet werken. Ik heb gratis "easycapviewer" gedownload. Werkt prima zonder vertraging. je krijgt wel dik 1,5/2 seconde vertraging als je het ook gaat opnemen.

@TS,
    Voor zover ik weet heb je alleen nog maar een cam nodig voor de set, dus volgens mij is hij compleet.

6. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Oke bedankt! En om op te nemen kan je ook fraps gebruiken, dan heb je wel een redelijk goede pc nodig!

Gr Harald

7. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Neem dan gelijk een 600 tvl camera. Zoveel duurder is die niet.
    Securitycamera2000.com

3.6 of 2.8 mm lensje en osd board.

8. swordfish

swordfish

Lid geworden:
    10 jun 2007
    @wdvanoyen
    bedankt ;) zal het eens proberen

9. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004

Hahaha =P LOL

10. GrwN

GrwN

Lid geworden:
    21 aug 2012
  11. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Doen het prima... als je de VTX op een vliegtuig zet, kan je deze uit de behuizing halen.. Het zendertje zelf is een stuk kleiner en zit nogmaals in een behuizing, die voldoende is voor op een kist. Scheelt behoorlijk gewicht en afmetingen.

12. GrwN

GrwN

Lid geworden:
    21 aug 2012
    Dat idee had ik ook al :)
    Thanks voor de tip!

Deel Deze Pagina