Goedkope FPV set?

Avé multicopterfans,

Ik vlieg nu al een geruime tijd een 250 quad, heerlijk om mee te vliegen.
Heb toentertijd gekozen voor deze kit: HobbyKing Spec FPV250 V2 Quad Copter ARF Combo Kit - Mini Sized FPV Multi-Rotor (ARF)
Plus een turnigy LiPo'tje en een turnigy 6ch transmitter, voltage indicatortje waarbij je elke keer van het geluid schrikt als je hem aankoppelt. Plus een kk2.1.5 flightcontroller.

Ik ben hier zeer tevreden mee, en wil de overstap maken naar fpv vliegen om een extra dimensie eraan te geven. Het enige nadeel is dat ik een redelijk arme student ben. Mijn vraag is dan ook aan jullie: wat is de goedkoopste fpv kit/setup/manier. En ja, ik kan met een soldeerbout omgaan.

Groeten, Max^2

NinjaEdit1: deze txrx set, is dit wat? http://www.dx.com/nl/p/fpv-5-8ghz-2...kqe6ypAkLb3ayGYTJ6xiyRoCosPw_wcB#.VMPx7vmG8tI

"alhoewel de verbinding niet heel stabiel is" Bedoel je ruis en strepen in je beeld? dat heb je met fpv video al gauw. Hoeveel dat voorkomt is mede afhankelijk van de omgeving en je materiaal.

hmmm zeer interessant setje ik zat er ook over na te denken om een fpv set aan te schaffen maar financieel zat het ook niet echt mee lol

hoe zit het eigenlijk met het invoeren van goederen buiten de EU en weet iemand nog een leuke zender met flink wat bereik rond de 1 km

De Quanum Goggles werken best goed. Ik heb er een RC305 ontvanger bij (op 5V, met een bec, de goggles werken prima op een 3S accutje, ik gebruik een 1000mah Zippy).

Qua cam+vtx zou ik als vrek^Wprijsbewuste consument op dit moment kiezen voor Eachine 700TVL 1/3 Cmos FPV 110 Degree Camera w/32CH Transmission Sale-Banggood.com

Laten we eerlijk zijn, 21 euro shipped voor een boardcam+vtx is gratis. Plugt zo in op de balance plug van je accu. Hmm. Misschien dat ik 'm alsnog neem :-)

Als je voor zo'n combo gaat, neem wel een Male-Male RCA plug erbij. En blijkbaar gaat channel selection via een knopje. Dus je cycled door kanalen. Niet handig met meerdere vliegers, want dan stoor je hun beeld ineens.

Back