Gopro 3 + 2,4 ghz signaal versterken

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Purplehazezzz, 12 feb 2015.

1. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    hallo,

Ik ben in bezit van een dji fc40 en ben bezig met de aanschaf van een gopro 3+. De FC40 wordt bedient met de reguliere 5,8 ghz zender. Ik zou graag meekijken met mijn gopro over wat grotere afstand. Deze werkt op 2,4 Ghz.

Wat zijn mijn mogelijkheden om het wifi bereik van de gopro te vergroten? Zodat ik tot zo'n 200m. o.id. mee kan kijken. En wat zal hiervan dan de prijs ongeveer zijn.

2. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Je zou een 2.4GHz vtx/vrx setje kunnen nemen. Let wel dat je dan nog een apart kabeltje voor je gopro nodig hebt en een apart scherm om het weer te geven...

Je zou zoiets kunnen nemen. Sterker nog, dan kun je ook gewoon de meegeleverde camera gebruiken om te vliegen, en de gopro exclusief gebruiken om op te nemen ;)

2.4GHZ 100mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL

Let wel dat je bij dit setje even de polariteit van de stekker op de camera moet aanpassen, die is namelijk verkeerd om.

Dit setje geeft je in de ideale omstandigheden tot maximaal 3km bereik. Dan is de besturing van je phantom al lang weg, dus dat is meer dan genoeg. Let wel dat je dit NIET op een ander toestel aan kunt sluiten, dit kan hier alleen omdat de phantom op 5.8GHz werkt. Als je later een 2.4GHz besturing zou gebruiken dan is dit setje niet bruikbaar.

Het is overigens wel weer compatibel met een LRS, maar da's een beetje afdwalen ;)

Anyway, ik denk dat zoiets je beste optie is. Ik heb persoonlijk 3km uit dit exacte setje weten te persen, en het is ook nog eens lekker goedkoop ;)

3. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Ik weet niet wat het standaardbereik van je GoPro is, maar het makkelijkst lijkt me om een externe richtingsgevoelige ontvangstantenne te gebruiken, b.v. een patch. Je verdubbelt er ongeveer je afstand mee (met simpele patch).

Wat Reliku hierboven zegt kan natuurlijk ook en zal je denk ik veel meer bereik opleveren. Je hebt dan wel een analoog scherm of analoog->digitaal converter nodig.

Martin

4. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    Oke bedankt voor jullie reacties. Die patch spreekt me wel aan, maar eigenlijk zoek ik iets waarmee ik het signaal van deen gopro op mijn Phone of tablet op kan pakken. En die patch kan ik daar dan niet op aan sluiten.

Hoopte eigenlijk op een soort wifi repeater waar dan misschien die patch op Kan?

5. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Dat is een bijzonder inefficiente oplossing. Een los scherm zou veel makkelijker werken ;)

6. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    Ja daar begin ik nu ook achter te komen. Had gehoopt te kunnen besparen op een scherm en extra gewicht op de drone. Is het met wel mogelijk om de ontvanger, scherm, eventuele stroomvoorziening en antenne's te monteren op de zender van de drone. Zodat ik nog vrij kan bewegen?

7. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Ja, dat is wel mogelijk.

Dat is vaak niet zo goed voor het bereik van je video systeem, maar aangezien je toch "maar" 200 meter nodig hebt kan dat prima ;)

Misschien moet je het wel afschermen zodat het niet te veel stoort, maar da's goed te doen ;)

EDIT: het extra gewicht op je drone is niet meer dan 50-100 gram, maximaal. Daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken ;)

8. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    Oke even een update, ik ben af gegaan op de tip van Reliku, en heb deze set besteld: 2.4GHZ 100mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL

Ik ga dan filmen met de gopro en zal de meegeleverde camera gaan gebruiken voor FPV
    Helaas nergens in EU te krijgen dus zal nog wel even gaan duren voordat hij binnen is. Maar goed kan ik mij mooi nog even oriƫnteren op de videoweergave.

Zijn er nog mensen die mij een tip kunnen geven voor een betaalbaar schermpje/bril?

Alvast bedankt!

9. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    De eerste keer dat ik fpv vloog heb ik gewoon m'n televisie meegesleept naar 't vliegveld, omvormer op de auto accu aangesloten en gaan met die banaan :)

Als je het setje binnen hebt nog NIET aansluiten, zoals ik eerder aangaf, er zit een productiefoutje in de stekker naar de camera. Daar moeten even een paar draadjes omgewisseld worden ;)

Anyway, wat een scherm betreft, je zou waarschijnlijk voldoende hebben aan een simpel schermpje met AV ingang van ebay, omdat je toch "maar" 200 meter bereik wilt hebben. Bluescreenen is dan niet echt een probleem, dus elk scherm dat een AV ingang heeft voldoet in principe.

Er zijn verschillende manieren om dit op je zender te monteren, hobbyking heeft daar geloof ik mooie setjes voor voor niet al te veel geld, jammer dat je de boel al besteld hebt, anders had je dat zo mee kunnen bestellen :p

Maargoed, een DIY oplossing zal vast ook prima werken ;)

10. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    Thanks Reliku, scherm is ook onderweg. Inmiddels al verder aan het kijken en dan met name naar een iosd.

Ik heb de phantom fc40 met hierin een `DJI Naza multi rotor V2` begrijp ik het nou goed dat ik dan naast de iosd:

https://www.conrad.nl/nl/dji-iosd-mini-on-screen-display-module-0360011m-1197269.html

Ook deze (Naza pmu???)nodig heb:

https://www.conrad.nl/nl/dji-naza-m-pmu-v2-0360005pmu-1197270.html?sc.queryFromSuggest=true

Dat wordt al met al een best dure grap, zijn hier ook goedkopere alles in 1 oplossingen voor op de markt?

11. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    Heb even een apart draadje aangemaakt voor wat betreft de osd. Ik begon wat af te dwalen

Deel Deze Pagina