GPS antenne en FPV 5.8 Ghz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door XXL66, 6 apr 2011.

1. XXL66

XXL66

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Hallo,

ik wil de FPV zender inbouwen in m'n MK, nu vroeg ik mij af of het van belang is de FPV antenne (en zender) uit de buurt van de MK GPS en Navi te houden ?

ik zou gewoon een gat kunnen maken in de blauwe voorplaat, de zender zit dan wel dicht bij de GPS.

edit: ondertussen dit gevonden: MikroKopter - Forum: Navi-Ctrl & MK GPS » 5,8 FPV CAM/Sender stört GPS
    niet zozeer de zender maar de camera zou kunnen storen blijkbaar...

Laatst bewerkt: 6 apr 2011
  2. Aaalie

Aaalie Guest

Hallo,

ik heb hem net zo dicht bij, en dat gaat prima. Ik gebruik wel andere regelaars, en de hexa is behoorlijk groter, maar de 5,8Ghz 200 mW zit bijna bovenop de MK bordjes. Bij mij steekt de antenne echter naar beneden.

Hier een filmpje. Let niet op de beroerde kwaliteit, het is opgenomen met een JDX. Ook focussed de cam pas bij het maken v.d. eerste foto. (helaas wel op het eind een zeer domme stuurfout, met als gevolg koppie onder in een sloot).

Vriendelijke groeten,
    Aldert

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. XXL66

XXL66

Lid geworden:
    10 aug 2007
    bedankt voor de reactie, is ie echt onder water gegaan ?...
    ik mag er niet aan denken... Beetje nadeel van Nederland eh, overal sloten.

Ik zal het zo proberen mocht het niet lukken kan ik hem altijd nog elders plaatsen, plaats zat.

4. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ja, gewoon op een arm monteren, ver weg van alles. Dan sla je twee vliegen in één klap: 1) de antenna van de zender heeft vrij zicht rondom zonder metalen of CF delen dichtbij wat het rondstraalgedrag ten goede komt en 2) de antenna straalt niet direct in op b.v. een gevoelige GPS ontvangst antenna.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

Deel Deze Pagina