Hallo, zit met een probleempje.... de GPS van mijn FY-31-AP ontvangt geen satalieten meer, het rode ledje op de GPS hoort normaal te gaan knipperen en dan gaat die satalieten opzoeken maar nu blijft hij continu rood branden en kan ik rustig 20 tot 25 min wachten of rond gaan vliegen en dan zijn mijn accu's op maar heb ik nog steeds geen satalieten gevonden en brand het rode ledje nog steeds continu????? heb de bekabeling al na gekeken maar daar ligt het niet aan en heb hem 100% in de goede poort zitten van de FY-31-AP omdat deze voorheen wel gewoon deed vind ik het een beetje raar....... please help me zodat ik weer heerlijk in de rondte kan gaan vliegen en mooie shots maken...... BVD E. Grouve
In de manual is aangegeven wanneer het gps lampje continue blijft branden er sprake is van teveel vibratie ...? zie hier blz 12 Gps lock status http://www.globe-flight.de/mediafiles//Anleitungen/FY/fy31ap.pdf
Was gisteren flink aan de orde, is nu iets aan het zakken Goed oppassen met gps geleide systemen. Zeer sterke zonnestorm die storing veroorzaakt op de gps. http://www.n3kl.org/sun/images/noaa_kp_3d.gif? Mogelijk heb je er ook last van, zijn al meldingen van gecrashte multies. (GPS gestuurd) Kan ook dit zijn (d) If the Red LED light is on solid all the time even when the FY31AP is stationary, it means the gyroscope is faulty and that the unit needs to be sent back for repair. Ook verdraaid goed opletten, dat je de GPS stekker nooit in de aansluiting eronder steekt (UART). Daar staat 5 volt op en de GPS kan niet veel meer hebben dan de 3.3 volt. ( die hij dus wel krijgt vanuit de GPS aansluiting) Hij is dan direct kaduuk.... Overigens... je kan ook heerlijk vliegen zonder AP hoor..... Soms is zo eenvoudig mogelijk, toch echt het beste.
hallo, MCENET: die rooie led wat jij bedoelt is dat lampje op de FY-31-AP maar dat ledje wat ik bedoel is dat ledje op de GPS unit zelf... Verfbrander: het zelfde al MCENET bedoel jij met het engelse stukje dat het het lampje is op de FY-31-AP maar dit lampje werkt perfect... als je de GPS op de UART aansluit en deze teveel spanning krijgt dan zal het ledje op de GPS unit ook door moeten branden of in ieder geval niet meet moeten gaan branden en dit is ook niet het geval.. heb hier zelf namenlijk ook al naar gekeken.... echt rare dingen... heb de beste man van E-Store ook al een mail gestuurt of dit vaker voorkomende klachten waren... anders moet ik het maar een rechtstreeks aan de fabrikant gaan vragen als het echt niet anders is... en kan er ook wel om vliegen dat is het ook niet, maar als je z'n sysyteem hebt wil je toch wel dat alle opties goed werken zoals RTL(ook niet bepaald onhandig) BVD E. Grouve
OK.. je hebt gelijk. Lampje op de GPS... Inderdaad, tijdens zoeken is die normaal uit en gaat knipperen als hij voldoende Satelieten ontvangt. Heb dit fenomeen van de continue led wel meer gelezen, vragen over gezien (met mijn AP31 nooit ondervonden), echter nooit de oplossing over vernomen.
hallo, nope ik heb het onderwerp nog nooit ergens gezien of gevonden in bepaalde forums... de FY31 doet het voor de rest prima het is puur dat het op de GPS blijft steken ;( ik wacht mijn mail even af van de beste man van E-store en anders ligt ik de fabrikant ff in... jullie horen nog wat het was en hoe het te verhelpen is.... mzzl