Nieuw project,graupner F1 tunneltje. Ik wil hier graag een inboard bootje van maken. Rompje al gestript van overtollig lijm en hout. Nu alleen nog een as ,roer strut ,setje zien te bemachtigen. Ook zou ik er een kantel kamer in willen bouwen. Eerst maar eens kijken hoe dat precies moet. Wordt vervolgd.
Gaaf projectje weer. Is het een ABS romp? Ik zie wel een weefseltje in de middentunnel. En heb je al een idee voor de setup? 4S op een 36 serie 2000kV o.i.d.?
Is een glasvezel rompje lekker sterk ook. Ja een iets van een 36 serie 2200 kv (heb ik nog liggen). 4S zou mooi zijn denk ik. Voorlopig nog de boel onderzoeken. En spulletjes vergaren.
Don' t worry, sooner or later we will all be "second hand" models ... Size and weight of the hull? Indeed, it looks strong.
Length approx. 660 mm Overall length approx. 820 mm Beam approx. 310 mm All-up weight including RC system, GTX-800 and drive battery approx. 3.0 kg All-up weight including RC system and OS MAX 21 XM approx. 2.0 kg Max. speed, according to power system, approx. 60 km/hr.
Vandaag wat gaten dicht gemaakt. En alvast wat plamuur er op gedaan. Ook de achterkant van de kap weer dicht gemaakt,met een stukje vezel en epoxy.
En weer wat verder met de aandrijving. Motor gaat redelijk achterin,accu ervoor. Regelaar en servo achter de motor. Kantelkamer is wel een dingetje,aangezien ik dat nog nooit gemaakt heb. En mijn grote handen niet makkelijk in het rompje komen. Genoeg te verzinnen en puzzelen weer.
Wow good progress. It looks very nice. You can mockup an outboard cover too. Are trere air steps in front of the sponsors? Looking forward for the next steps and the inner set up.
Vandaag kreeg ik de motor steun binnen. Dus kan ik de aandrijving in orde gaan maken. Rest mij alleen nog de vraag. Zou het nodig zijn de onderkant van de romp waar de motor op wordt bevestigd ,nog te moeten versterken met een laagje carbon kevlar doek? Daar wordt de boot ook wel weer zwaarder van natuurlijk. En bovendien zal de boot misschien ook niet zo heel erg snel gaan. Althans niet zo snel als de wsb tunnel. Ik ben van plan de boot op 4s te gaan varen. Met een 2200kv 3674 motor. Dus weet ik niet of dit dan ook echt nodig is.
I think that you could reinforce that part of the hull that is underneath the motor mount (not the whole bottom). The extra weight wouldn t be too much but the extra strength would allow you for extra power in the future. Thw wsb is one of the kind.
Thanks I am dry fitting the motor ,and think you are right . I will be reinforcing the bottom part were the motor is being mounted to the hull.