Hallo, De MX12 lijkt uiterlijk 100% op de JR X2610. Of de software 100% idem is, is nog de vraag (cf. MX22 en JR PCM 9X of JR XP9303). Voor de gëïnteresseerden, beide handleidingen (JR in 't Engels, MX12 in 't Duits) te downloaden via URL op mijn website. En moest er iemand een volledige vergelijking maken van beide zenders, weet het hier dan te vertellen. Olivier
Dat heb ik ook ergens gelezen. Ik kwam tijdens het zoeken op een test verslag van de JR XP6102 en ze lijken inderdaad verdacht veel op elkaar. Hier bij de link naar het verslag inhet engels van de XP 6102: http://www.horizonhobby.com/Explore/Article.aspx?ArticleID=1330 Echt nieuw is hij dus niet. 8O Ik hoop er in ieder geval veel plezier van te hebben. :lol:
uhm, graupner en JR werken toch samen? waarom dan 2 benamingen voor hetzelfde? kan iemand mij dit vertellen(anders weet ik nog steeds niet welke handleiding ik met hebben) MX-22 > JR.... MX-12 > JR....
Graupner laat zijn zenders bouwen door JR! Robbe laat zijn zenders bouwen door FUTABA! Vadaar dus. Toch zit er wel enig verschil tussen de JR en Graupner versies van de zenders. Die verschillen zitten in de software en een klein deel in de hardware en worden veroorzaakt door de andere eisen die hier in Europa worden gesteld. De Amerikaanse (JR) zenders werken op andere frequenties en kunnen vaak ook omschakelen tussen positieve en negatieve shift. Dat laatste kunnen de Europeese (Graupner) zenders niet! Verder heeft Graupner enkele kleine veranderingen in de software aan laten brengen, Welke? dat weet ik niet maar het zijn maar kleinigheden heb ik gehoord.
Hallo, Er blijkt wel degelijk een groot verschil in software te zijn tussen de Graupner MX22 en de JR9303 of de JR 9PCM (de ene JR is voor de Amerikaanse markt, de andere voor de Europese/Engelse markt, maar ik weet niet meer juist which is which). De MX22 heeft -naar verluid- een software sterk afgeleid van de Graupner MC24 met ruim meer mogelijkheden dan de JR's. Of dat ook zo is met de MX12 vs. JR XP6102 weet ik niet. De software voor de Amerikaanse JR's worden op uitdrukkelijk verzoek van de exclusieve Amerikaanse invoerder Horizon-Hobby besteld in Japan. En zoals Ernst het reeds zei, zijn er verschillen met JR's voor andere landen zoals Engeland (invoerder Mac-Gregor : http://www.macgregor.co.uk/home.htm). Olivier