Hallo,
Ik heb een MX20 Hott en sinds januari ook een Taranis. De overstap naar de Taranis voor mijn F5J-wedstrijdmodellen maakte ik vanwege het betere bereik (in F5J wordt vaak heel ver en laag gevlogen) en de kleine en lichte fullrange ontvangers die FrSky aanbiedt. Ook een teamcollega stapte inmiddels over van Fasst op de Taranis. De ervaringen zijn slechts positief.
Ik gebruik inmiddels 3 7-kanaals V8R7II (6 gram, geen telemetrie) en ik heb eerst wel even moeten slikken of ik een ontvanger van 14 EUR in een model van 1500 EUR zet
(en deze daarom eerst maar getest in een oud model). Ook heb ik een D8RXP in gebruik, een telemetrie-ontvanger, met een SBUS decoder in het vleugelmiddenstuk.
De teamcollega gebruikt de X8R, dat is de nieuwste ontvanger die door de smartport zeer geschikt is voor het aansluiten van sensoren.
Zoals gezegd, de ervaringen zijn bijzonder goed. Het is wel een totale omschakeling in denken door de volledig andere filosofie, maar als je het eenmaal door hebt, wil je niet meer terug. De mogelijkheden zijn enorm.
Ik overweeg nu om de MX20 verkopen en ook voor de motormodellen op de Taranis over te stappen.
Als je veel spullen hebt van een bepaald merk, dan weerhoudt je dit vaak om over te stappen. Maar als je volledig vrij bent in een keuze, dan zal na het voorgaande wel duidelijk zijn waarvoor ik zou kiezen.
Groet,
Juun
, met prima ,