Graupner Taifun

Discussie in 'Speedboten' gestart door MeX101, 8 okt 2003.

  1. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  2. No1Uno

    No1Uno Guest

  3. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    Er staat een levensgroot logo van "zijn" zaak in de kop van ons forum:
    2Brothers modelbouw.
    Adres: Laarderweg, Bussum
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  6. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  7. No1Uno

    No1Uno Guest

    Ik had ook wel iets duidelijker kunnen zijn ja ;)

    Linkje had niet verkeerd geweest...

    Sorry ;)

    Marco
     
  8. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    Sorry Jorim. Je heet ook geen Yomanda...
    Als je met de auto bent: stop gerust 50 eurocent in de parkeermeter.
    De tijd vliegt voorbij bij Pete...

    Roel
     
  10. Mario's RC Models

    Mario's RC Models

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Baarn
    Ben net evntjes aan het zoeken geweest voor je op het internet, en ook ik moet concluderen dat een 700BB toch ook niet echt verkeerd is om leuke snelheiden uit de Taifun te halen. Kijk maar eens naar dit filmpje:
    http://www.fastelectrics.com/videos/ElioMtaifunsmall3.mpg

    Zoals sommige van jullie al weten zou ik zelf er inderdaad ook geen 700 BB motor in stoppen maar eerder een Graupner Ultra 1300/9. Dan varen op 20 celletjes, en ik denk dat dan de 60 toch wel in de buurt komt. 80 wordt denk ik wat moeilijker. 1 Tip: zorg dat je een goede en stevige turn fin heb, want hier komen aardig wat krachten op te staan. Dit zelfde geld ook voor je roer, want op hoge snelheden gaat deze namelijk torderen, wat je vaar gedarg niet echt verbeterd.
    Succes met bouwen.
     
  11. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  12. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  13. Mario's RC Models

    Mario's RC Models

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Baarn
    Leuk bedacht, alleen wodt het probleem dat dat niet gaat passen die Ultra 3500-6M, plus dat dan die motor nog te weinig voeding krijgt om lekker te werken, plus dat ie dan te zwaar wordt. Een Ultra 3500-6M loopt het lekkerst op 30 cellen. 30 cellen is te veel voor de tayfun, i.v.m. hij moet nog vel uit het water zien te komen en in Plane zien te raken. Verder kwa wat ruimte betreft in de romp....bijna geen doen, kun je zelfs nog beter een borstelloze motor er in prakken en dan te gaan varen op 24 cellen.
    Zo wie zo, zal je je romp flink moeten verstevigen met extra spanten, want tja ook uit mijn ervaring met de Unlimited, de romp kan zelf de Ultra 1300/9 in originele staat niet aan. De boel tordeerd zelf zo erg dat hij spontaan degint te scheuren op allerlij plaatsen, en als je dan iets te lang doorgaat kost het meer dan alleen je romp. Daarvoor is het allemaal te kostbaar. (tenzij je een geld boom achter in de tuin hebt staan natuurlijk)
    Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om in dit geval heel erg Xtreme te gaan, maar kijk uit, je kunt ook te ver gaan, en dan komen de kosten je erg tegen testaan. En of dat het waard is voor zo'n boot? niet mijn keus. Als je zo graag toch de 80 minimaal wilt halen zo ik dan toch maar overstappen naar een andere boot. 60 a 65 is tenminste nog redelijk realistisch.
     
  14. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    80 Km, met een Taifun ???, nou daar zullen ze bij graupner van smullen...
    Beter een Hydro en marine M1 supercat, of drifter M2, en dan 20 cellen brushless.... Motor, carbon 70 12 volt graupner, Hacker B50XL 11 of 10 turns, en een 100 ampere regelaar..... en Nicads geen Nimh, die gaan gegarandeerd kaduuk bij stromen over de 50 ampere.....
    Mijn nieuwe projectje moet tegen de 100 gaan lopen met deze setup, ik ga hiervoor 22 cellen RC 1700 gebruiken...... vergeet ook niet dat je met een Budget setup en "autopakketjes" de 60 ook wel kan vergeten ... helemaal bij een ABS boot, die kan gewoon de krachten niet aan....
    Reken maar uit, 22 volt x 100 ampere is 2,2 Kwatt....... :? :?

    Kijk nu even op je boormachine, Hmm 600 watt, en dat x 4 in mijn plastic bootje....................................Peet.....................8)
     
  15. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  16. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    HuuHHH.... een 3,5 in een mini sprint.... :? :? , lache die zinkt dus al met de motor uit....Taifun, zie bovenstaand verhaal.... en een Hydro die 135 km gaat heb ik zelfs de snelste van de snelste nog niet meegemaakt...
    Klaus uit duitsland gaat heeeeel hard met een cris tonn Hydro en die gaat net aan 115 km....
    (dit plegen wij Ebay snelheid te noemen)... vraag maar eens hoe hij dit gemeten heeft, dan kan ie het meestal niet zeggen..

    Verder www.hydromarine.de en voor je duits een beetje bij te spijkeren
    http://www.rc-raceboats.de/wbb2/index.php?sid=

    .........................Peet............................8)
     
  17. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  18. ruud48

    ruud48 Guest

    Het geld loopt meer als evenredig met de snelheid je portemebroekzak uit.
    En wat denk je van de verzekering, voor als er iets mis gaat, lees je W.A. polis er een op na.
    Meestal staat er een maximum van motor sterkte en zeiloppervlak in vermeld(de kleine lettertjes) voor radio gestuurde schepen.
    Hier denken de meeste onder ons niet aan.
    Ik heb een keer bij een W.K. wedstrijd een 15 cc boot uit een boom zien halen, (er dreef een tak in het water) dit was dan een boom maar denk je eens in dat er een mens voor die boom had gestaan.
     
  19. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008

Deel Deze Pagina