Hoi, In december 1996 kreeg ik van de club een Taxi 1 in het kinderziekenhuis te Utrecht bij een bezoek van een 3tal leden. Dit vliegtuig was de vervanger van de nogal lomp en zwaar gebouwde Telemaster 180cm. In 1997 heb ik er mee leren vliegen en in 1998 heb ik daar ook mijn motor A brevet behaald. Later in 1999 is hij een keer vol de grond in gegaan omdat de vleugel brak tijdens een duikvlucht. Tot aan het voor ruitje in de grond maar prop was zelfs nog heel en amper schade. Natuurlijk heb ik de vleugel opnieuw gebouwd en zat ik te twijfelen om de 1996 te veranderen in 1999. Veel moeite was het niet namelijk Alleen de laatste 6 omkeren. Maar toch netjes in ere herstelt. Rond 2002 heb ik deze kist aan een ander clublid gegeven die er zijn zoontje mee wilde leren vliegen. Ongeveer een half jaartje geleden dacht ik laat ik eens contact zoeken met hem en zodoende kwam de vraag heb je de taxi nog? Het antwoord was ja. Natuurlijk ging bij mij de vraag op of hij er nog wat mee deed en of ik hem terug zou mogen krijgen. Na wat onderhandelen mocht het incl servo's en motortje in ruil voor 2 scratchbuild f3p modelletjes. Afgelopen donderdag heb ik hem opgehaald en hij verkeerde nog in goede staat. Zo hier en daar zat er wat folie los, ietwas andere wieltjes en een andere neuspoot maar de BMC 1996 stond nog op de vleugel. Mijn naam DENNIS was gelijk verwijderd toen hij hem overnam en de striping had zijn beste tijd gehad. Als ik goed in het licht keek kon ik de naam nog zien staan. Met wat kopieer, knip, plak en photoshop werk heb ik de letters weer na kunnen maken en zo het model weer in oude staat terug kunnen brengen. Afgelopen avond motortje gestart. Die nagenoeg goed liep ondanks dat ik alle naalden er even uit had gehaald omdat de gasklep muurvast zat. En weer de eerste vlucht gemaakt. Na 2 rondjes was de pret al over doordat de motor het even voor gezien hield en ik het te koud vond om nog een keer te vliegen. Al met al een stukje nostalgie van de bovenste plank met veel goede herinneringen. Zaterdag a.s. 24 april kan ik dan mooi deelnemen aan onze eigen oldtimer meeting bij de BMC. Linkje Vroegah Vleugel falen 1999 Nu: Overtekenen naam in het licht. En vandaag op het veld. Nog geen nieuwe vlieg foto's maar die komen nog wel. Groeten Dennis
Yep... en hij vloog schitterend... Landen deed hij op eendenpootjes... Was een fraaie oldtimerdag Dennis! Niet? gr Bas
Zekers! Zo zien de oude stoffige modelletjes ook weer eens het zonlicht. En die gelijk mee gaan met de nieuwe generatie aandrijftechnieken vliegen dan nog beter stiller, langer en schoner dan vroeger.